فرمانده پولیس قندهار: طالبان را در خاک پاکستان هدف قرار می‌دهیم

اطلاعات روز: بین نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت در آن‌سوی خط دیورند درگیری شدیدی رخ داده است. جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار دیروز گفت که برای نابودسازی مخالفان مسلح دولت در لسوالی شوراوک این ولایت عملیات گسترده‌ای راه‌اندازی کردیم و نیز برخی از مرکزهای تروریستان در آن‌سوی خط دیورند را هدف قرار دادیم.

او افزود که این مرکزهای طالبان در 100 متری پاسگاه‌های امنیتی پاکستان قرار دارند و از آن‌جا بر خاک افغانستان حمله می‌شود. فرمانده پولیس قندهار گفت که در عملیات ویژه‌‌ بعضی از مرکزهای مخالفان مسلح در آن‌سوی خط دیورند که از آن‌جا علیه خاک افغانستان حمله می‌شود، نابود شدند.

او افزود که پوليس ملى و سرحدى عمليات مشترک در ساحه‌ی صفرى خط ديورند در ولسوالى شوراوک انجام داده و به کمک سلاح ثقيله، خيمه‌ها و مرکزهای مخالفان مسلح در آن‌سوى خط را از بين برده‌اند. فرمانده پولیس قندهار از وزارت داخله خواست که از طريق وزارت امور خارجه با مقام‌های پاکستانى در قسمت مرکزهای تروریستان در تماس شود.

او افزود که پاکستان از حملاتش بر خاک افغانستان جلوگيرى نخواهد کرد و همچو فعاليت‌ها دوباره تکرار می‌شوند. عبدالرازق اما تأکید کرد که از هر جایی بر ولایت قندهار حمله شود، آن‌جا را مورد هدف قرار می‌دهیم. او گفت که طالبان از مناطق دولنگى و ارغوتى خط صفرى دیورند مواد انفجارى را انتقال می‌دهند.

به گفته‌ی او، از این مناطق طالبان حملات را علیه افغانستان انجام می‌دهند و سپس به مرکزهای‌شان بر‌می‌گردند. اما او در مورد تلفات این درگیری جزئیات نداده است. ولسوالی‌ شوراوک ولایت قندهار با پاکستان مرز مشترک دارد. این ولسوالی در جریان سال‌های گذشته همواره شاهد ناامنی بوده است.