سیاست حکومت در برابر پاکستان تغییر کند

اطلاعات روز: مسئولان شبکه‌ی فعالان جوان برای اصلاح و تغییر دیروز در یک نشست خبری در کابل از حکومت خواستند که سیاستش را در قبال پاکستان هرچه زودتر تغییر دهد. آنان هشدار دادند، اگر سیاست حکومت در برابر پاکستان تغییر نکند، صلح و ثبات در کشور برقرار نمی‌شود.

سید میثم احسانی، سخنگوی این نهاد گفت که رییس جمهور باید از سیاست عذر و زاری دست بکشد و بیش از این فریب حکومت پاکستان را نخورد. رییس جمهور چندی قبل به پاکستان رفت و با مقام‌های آن کشور در مورد تقویت روابط دو کشور گفت‌وگو کرد. در این سفر رییس جمهور، هر‌دو کشور تعهد کردند که با تروریزم به‌طور مشترک مبارزه کنند.

اما پس از بازگشت اشرف غنی از پاکستان، حملات طالبان در کشور کاهش نیافتند و بیش از ده حمله‌ی انتحاری و انفجاری تنها در کابل انجام ‌شدند. از سوی دیگر، چندی پیش طالبان حملاتی را بر ولسوالی دانگام ولایت کنر راه‌اندازی کردند که تا‌کنون جریان دارد. مقام‌های امنیتی گفته‌اند که نیروهای امنیتی در این ولسوالی پیشروی‌هایی داشته‌اند.

با این حال، میثم احسانی گفت که پوليس، اردو و امنيت در حالى به ولسوالى دانگام ولايت کنر رسيده که کودک افغان توسط‌ مليشه‌هاى پاکستانى سر بريده شده و روزانه ده‌ها زن و مرد افغان در آن‌جا به قتل می‌رسند. از سویی هم، شمار دیگری از اعضای‌ ‌شبکه‌ی فعالان جوان برای اصلاح و تغییر گفتند که همکاران طالبان درون حکومت باید شناساسی شوند.

احسان‌الله حکمت، یک عضو این شبکه گفت، حکومت آن عده ‌اشخاصی را که در درو‌ن حکومت انتحاری‌ها را با موترهای شیشه‌سیاه انتقال می‌دهند، باید شناسایی کند. قبل از این شماری از مقام‌های حکومت گفته بودند که برخی از افراد در داخل نظام به مخالفان مسلح زمینه‌ی انجام حملات انفجاری و انتحاری را فراهم می‌کنند.