Photo: Social Media

درگیری مرزی در تورخم؛ طالبان نظامیان پاکستانی را متهم به آغاز درگیری کردند

وزارت داخله‌ی طالبان درگیری مرزی با نیروهای مرزی پاکستان در گذرگاه تورخم را تأیید کرده و گفته است که در نخست جانب پاکستانی شلیک کرده‌ است.

عبدالمتین قانع، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان در ایکس نوشته است که نیروهای طالبان به حمله‌ی نیروهای مرزی پاکستان پاسخ داده و میان دو طرف درگیری رخ داده است.

او افزوده است که مسئولان دو طرف از این درگیری مطلع هستند و تلاش می‌شود علت این درگیری روشن و از تکرار آن جلوگیری شود.

سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان درباره‌ی تلفات احتمالی درگیری نیروهای این گروه با نیروهای مرزی پاکستان چیزی نگفته‌ است. در پی این درگیری گذرگاه تورخم مسدود شده است.

به‌گفته‌ی منابع محلی، این درگیری حوالی ساعت ۱۱:۰۰ قبل‌ازظهر امروز (چهارشنبه، ۱۵ سنبله) رخ داده و در آن دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده می‌کنند.

منابع محلی می‌گویند که در این درگیری شماری از افراد دو‌ طرف زخمی شده‌اند، اما آمار دقیقی از تعداد زخمی‌ها ارائه نمی‌کنند.

بر اساس اطلاعات منابع محلی، این درگیری زمانی رخ داد که طالبان می‌خواستند یک پاسگاه نظامی در نزدیکی دروازه‌ی گذرگاه تورخم ایجاد کنند و با واکنش نیروهای مرزی پاکستان مواجه شدند.

منابع پاکستانی تا اکنون درباره‌ی این درگیری چیزی نگفته‌اند.

پیش از این نیز بارها طالبان با نیروهای مرزی پاکستان درگیر شده‌اند و در مواردی به‌دلیل این درگیری‌ها گذرگاه تورخم و سایر گذرگاه‌ها بین دو کشور مسدود شده است.

طبق آمار وزارت داخله‌ی طالبان، طی دو سال اخیر ۵۰ مورد درگیری مرزی میان نیروهای این گروه و مرزبانان کشورهای همسایه‌ی افغانستان رخ داده است.