دو شهروند خارجی در عملیات ارتش کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرد که در عملیات ارتش در دو ولایت، دو شهروند خارجی کشته شده‌اند. در خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های این وزارت آمده است که در این عملیات 5 شورشی طالب‌ نیز کشته شده‌اند. اما در این خبرنامه در مورد هویت کشته شدگان خارجی جزئیات داده نشده است.

در خبرنامه آمده است که 7 شورشی دیگر در این عملیات زخمی شده و 49 حلقه ماین نیز کشف و خنثا شده‌اند. این عملیات در دو روز گذشته به منظور استقرار صلح و آرامش در مربوطات ولایت‌های کاپیسا و نیمروز راه‌اندازی شده‌اند. بر اثر شلیک سلاح‌های ثقیل از سوی شورشیان طالب در این درگیری، یک افسر اردوی ملی کشته شده است.

اخیراً تلفات شورشیان طالب در عملیات نیروهای امنیتی در شماری از ولایت‌ها‌ افزایش یافته است. چندی پیش وزارت دفاع ملی اعلام کرد که در عملیات نیروهای امنیتی در شماری از ولایت‌ها، از جمله کنر، دست‌کم 141 شورشی طالب کشته و چندین تن‌ دیگر زخمی شدند. از میان 142 تن، 60 تن آنان در کنر کشته شده بودند.

درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان از چندی بدین‌سو در کنر ادامه دارد. مقام‌های امنیتی گفته‌اند که نیروهای امنیتی در این درگیری پیشروی خوبی داشته‌اند. دیروز مسئولان محلى ولایت کنر گفتند که عملیات در این ولسوالی افزایش یافته و نیروهای امنیتی کشور در حال پیشروی اند.