اشرف غنی والی هرات را برکنار کرد

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، فضل‌الله وحیدی، والی هرات را از وظیفه برکنار کرده است. به‌جای آقای وحیدی معاون این ولایت به عنوان سرپرست ولایت هرات تعیین شده است. برکناری وحیدی پس از برگشت هیأت اعزامی دولت از هرات به کابل صورت گرفت.

این هیأت چندی پیش توسط اشرف غنی برای بررسی وضعیت هرات توظیف شده بود. اعضای این هیأت پس از بازگشت از هرات، گزارش کاری یک هفته‌ا‌ی‌شان در رابطه با هرات را به سران حکومت ارائه کردند. در گزارش این هیأت آمده بود که برخی از نمایندگان مردم در مجلس، شورای ولایتی و نهادهای مردمی هرات خواستار برکناری وحیدی شده‌اند.

از سویی هم، فرهاد مجیدی، نماینده‌ی مردم هرات در مجلس و عضو هیأت اعزامی دیروز با تأیید برکناری والی هرات گفت، پس از ارائه‌ی گزارش هیأت اعزامی به هرات، رییس جمهور غنی حکم برکناری وحیدی را صادر کرد و به‌جای او اصیل‌الدین جامی، معاون این ولایت را به عنوان سرپرست ولایت هرات مقرر کرد‌.

در همین حال، فضل‌الله وحیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از موضوع برکناری خود اظهار بی‌خبری کرده است. او می‌گوید که هنوز مکتوب رسمی از اداره‌های دولتی مبنی بر برکناری‌اش دریافت نکرده است. وحيدى يک سال و چهار ماه قبل به‌جاى داوود صبا، والى پيشين هرات تعيين شد.