صندوق پرداخت معاش‌های پولیس در اختیار حکومت قرار می‌گیرد

اطلاعات روز: نظیف‌الله سالارزی، سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که رییس جمهور اشرف غنی از سازمان ملل خواسته است که کنترول صندوق پرداخت معاش‌های پولیس را تا شش ماه دیگر در اختیار حکومت قرار دهد. به گفته‌ی او، حکومت این مسئله را در نشست لندن پیرامون افغانستان مطرح کرده است.

سخنگوی رییس جمهور گفت، حکومت توانایی مدیریت پرداخت معاش نیروهای امنیتی را دارد. در حال حاضر مسئولیت پرداخت معاش نیروهای پولیس به‌دوش یک صندوق 500 میلیون دالری سازمان ملل متحد است. اما اکنون ‌نگرانی‌هایی مطرح می‌شوند که حکومت ظرفیت استفاده‌ی درست از این صندوق را ندارد.

ولی سخنگوی ریاست جمهوری در این مورد به رادیو آزادی گفت که حکومت ظرفیت مدیریت این صندوق را دارد و در این زمینه به سازمان ملل متحد به‌صورت شفات حساب خواهد داد. او تأکید کرد که حکومت در قسمت تمام کمک‌های جهانی در بخش‌های مختلف، از جمله پروژه‌های انکشافی، پاسخ‌گو خواهد بود.

سالارزی افزود که این اقدام رییس جمهور بخشی از برنامه‌های اصلاحی حکومت است. این در حالی است که فساد اداری در نهادهای دولتی به‌طور گسترده وجود دارد. گفته می‌شود که هم اکنون افغانستان در جمع چهار کشور فاسد جهان است.