Photo: Hafiz Zia Ahmad via X

گفت‌وگوی طالبان با اعضای یک حزب اتریشی؛ «وضعیت افغانستان با آنچه در رسانه‌ها می‌نماید، تفاوت دارد»

وزارت خارجه‌ی طالبان می‌گوید که اعضای حزب آزادی اتریش در سفرشان به کابل با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی این گروه دیدار کرده‌اند.

حافظ ضیا احمد، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان در پیامی در ایکس نوشته است که متقی ابراز خرسندی کرده که اعضای حزب آزادی اتریش «وضعیت افغانستان را از نزدیک و به‌طور حقیقی» می‌بینند.

متقی گفته است که وضعیت افغانستان «نسبت به آنچه در رسانه‌ها می‌نماید و گفته می‌شود، تفاوت زیاد و مثبت دارد».

به‌گفته‌ی ضیا احمد، متقی با اعضای حزب آزادی اتریش در رابطه به فراهم‌سازی خدمات قنسولی و ایجاد سایر تسهیلات برای حل مشکلات شهروندان در ویانا نیز صحبت کرده است.

این سخن‌گوی طالبان علاوه کرده است که اعضای حزب آزادی اتریش در صحبت‌های‌شان وضعیت افغانستان را بهتر از آنچه قبل از سفر به کابل از‌ رسانه‌ها شنیده بودند، خواندند و گفته که آنان در کابل آزادانه گشت‌وگذار و با شماری از شهروندان در مورد وضعیت فعلی صحبت کرده‌اند.

ضیا احمد به نقل از اعضای حزب آزادی اتریش اضافه کرده است که شهروندان افغانستان از وضعیت فعلی خوشحال اند و زندگی خود را مصون می‌پندارند.

به‌نوشته‌ی ضیا احمد، یوهانس، عضو حزب آزادی اتریش گفته است: «من متأسفم که حکومت مرکزی افغانستان (طالبان) که امنیت سرتاسری را تأمین کرده و به چهاردهه نابسامانی در افغانستان نقطه‌ی پایان گذاشته است، باز هم به رسمیت شناخته نمی‌شود.»

معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان گفته است که اعضای حزب آزادی اتریش وعده کرده که تصویر واقعی افغانستان را به اروپا انتقال دهند.

مقام‌های ارتش و حزب آزادی سیاسی راست‌گرای این کشور درباره‌ی سفر اعضای این حزب به افغانستان اظهار نظر نکرده‌اند.