Photo: Social Media

یعقوب مجاهد برخورد پاکستان با پناه‌جویان افغانستان را «بربریت» و «وحشت» خواند

یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان برخورد پاکستان با پناه‌جویان افغانستان را «بربریت» و «وحشت» خوانده و از مردم پاکستان خواسته است که جلو مقام‌های‌شان را بگیرند.

او این اظهارات را امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ میزان) در مراسم چهاردهمین دور فراغت اکادمی پولیس که تحت مدیریت طالبان است، بیان کرده است.

مجاهد تعیین ضرب‌الاجل از سوی پاکستان برای خروج پناه‌جویان افغانستان را محکوم کرده و گفته است که این تصمیم غیرعادلانه و بی‌انصافی است.

او افزوده است: «ما از مردم شریف پاکستان و علما و سیاسیون محترم خواهش می‌کنیم که مقام‌های خود را که با افغا‌ن‌ها بربریت و وحشت می‌کند، جلوشان را بگیرند.»

سرپرست وزارت دفاع طالبان از نهادهای حقوق بشر و سازمان ملل نیز خواسته‌ است که جلو پاکستان را بگیرند.

او بیان کرده است: «ما از نهادهای بین‌المللی و از کشورهایی که خود شان را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند خواهش می‌کنیم و ملل متحد و سازمان‌های دیگر باید به میدان بیاید و دست پاکستان را بگیرد که این عمل [را انجام ندهد]. این عمل با افغان‌ها ظلم است، وحشت، بربریت است که به هیچ شکل توجیه نمی‌شود.»

پناه‌جویان افغانستان در پاکستان با خطر بازداشت و اخراج از آن کشور مواجه‌اند.

گفته می‌شود که طی روزهای اخیر پولیس پاکستان حدود هزار نفر از شهروندان افغانستان را بازداشت کرده است.

دولت پاکستان نیز اعلام کرده است که به پناه‌جویان و مهاجران «غیرقانونی» تا اول ماه نوامبر مهلت می‌دهد که این کشور را ترک کنند و پس از آن از سوی پولیس این کشور اخراج خواهند شد.

نهادهای حقوق بشر، از جمله سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به این تصمیم دولت پاکستان گفته است که بازگشت اجباری به افغانستان می‌تواند پناه‌جویان را در معرض خطر جدی قرار دهد.

عفو بین‌الملل از دولت پاکستان نیز خواسته است تا به حمایت تاریخی خود از پناه‌جویان افغانستان ادامه دهد و آنان را قادر سازد تا با عزت و بدون ترس از اخراج زندگی کنند.