تجاوز شش پولیس محلی بر یک دختر نوجوان در کاپیسا

اطلاعات روز: شش پولیس محلی بر یک دختر نوجوان در ولایت کاپیسا به گونه‌ی گروهی تجاوز جنسی کرده و سپس وی را برهنه و در حالت خون‌آلود در سرکی رها کرده‌اند. این دختر 12 ساله ساعت‌ها در سرکی در بلاتکلیفی قرار داشته و بعد برای تدوای به یکی از شفاخانه‌های ولایت کاپیسا انتقال داده شده است.

هنوز عاملان تجاوز جنسی راکیه 12 ساله از سوی دولت بازداشت نشده‌اند؛ اما اعضای خانواده‌ی این دختر همراه با ده‌ها باشنده‌ی ولایت کاپیسا و مسئولان نهادهای حمایت از حقوق زن وارد کابل شدند و از دولت خواستند که عاملان تجاوز بر راکیه را به اشد مجازات محکوم کند. در جریان سال روان  پس از حادثه‌ی پغمان، این دومین حادثه‌ی غم‌انگیز خوانده می‌شود.

هم‌چنان باشندگان و مسئولان نهادهای حمایت از حقوق زن ولایت کاپیسا دیروز در گردهمایی در مقابل شورای ملی کشور از اشرف غنی و نمایندگان مردم در مجلس نمایندگان خواستند که عاملان تجاوز جنسی بر دختر نوجوان را گرفتار و مانند عاملان حادثه‌ی پغمان به دار آویزان کند.

آنان هشدار دادند که اگر عاملان تجاوز گروهی بر این دختر به دار آویخته نشوند، فرهنگ تجاوز بر دختران نوجوان و کودکان در کشور بیش‌تر از هر زمانی افزایش می‌یابد و در این صورت، اعتماد مردم نسبت به حکومت کاهش خواهد یافت. این رویداد حدود ده روز پیش در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا رخ داده است.

در همین حال، عبدالقدیر، کاکای راکیه می‌گوید که عاملان تجاوز بر دختر برادرش از حمایت عزیز رحمان، معاون والی کاپیسا و میرداد نجرابی، نماینده‌ی این مردم در مجلس برخوردار هستند. قرار است شماری از مسئولان نهادهای حمایت از حقوق زن و باشندگان ولایت کاپیسا در روزهای آینده در این مورد با اشرف غنی دیدار کنند.