سرتاج عزيز: روابط افغانستان و پاکستان بهتر شده است

اطلاعات روز: سرتاج عزیز، مشاور امنيت ملى پاکستان از گسترش روابط کابل و اسلام‌آباد خبر داده و اعلام کرده است که از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده نخواهد شد. او می‌گوید که افغانستان و پاکستان با تهدید مشترک تروریزم روبه‌رو اند و این دو کشور باید علیه این پدیده‌ی شوم به‌طور مشترک مبارزه کنند.

عزیز این اظهارات را در دیدار با هيأت اعزامی ١٦ نفرى شوراى ملى کشور در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان بیان کرده است. این هیأت به رهبری بازمحمد زرمتی، عضو مجلس سنا و عبدالقادر زازی، عضو مجلس نمایندگان به روز یک‌شنبه هفته‌ی روان وارد اسلام‌آباد شد‌ و از آن روز بدین‌سو با اعضای شورای ملی و برخی از مقام‌های پاکستان دیدار کرده‌اند.

وزارت امور خارجه‌ی پاکستان دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که سرتاج عزیز در دیدار با هیأت افغانی گفت که هر‌دو کشور اجاز ندهند تا از خاک‌شان علیه یک‌دیگر استفاده شود. مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است که حکومت پاکستان خواستار يک افغانستان پيشرفته، با‌ثبات و قوى است.

به گفته‌ی او، روابط افغانستان و پاکستان بعد از سفر اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به اسلام‌آباد، قوی‌تر شده است. او در ادامه افزوده است که روابط میان شورای امنیت ملی دو کشور نیز بهتر شده و سلسله مذاکرات دو‌طرف برای بهبود وضعیت امنیتی افغانستان و پاکستان ادامه دارد.

سرتاج عزیز می‌گوید که حکومت پاکستان آماده‌ی هر‌نوع همکاری در راستای برقراری صلح و بازسازی افغانستان است. او در اخیر گفته است که هيأت افغان تأسف خود را در مورد حمله بر يک مکتب در پشاور ابراز داشته است. در حمله بر مکتب نظامی پشاور پاکستان بیش از 140 تن کشته کشته شدند.