اتحادیه اروپا ۳.۵ میلیون یورو به زلزله‌زدگان هرات کمک می‌کند

اداره‌ی حفاظت از غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه‌ی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ۳.۵ میلیون یورو به زلزله‌زدگان هرات کمک می‌کند.

این اداره امروز (سه‌شنبه، ۱۸ میزان) با نشر اعلامیه‌‌ای نوشته است که ۲.۵ میلیون یورو از این کمک هم اکنون برای شرکایی که در مناطق زلزله‌زده در حال انجام عملیات نجات هستند، در دسترس خواهد بود.

این اداره گفته است که به ارزش یک میلیون یوروی دیگر بسته‌های سرپناه، خیمه‌های زمستانی، بسته‌های بهداشتی و سایر لوازم را از انبار خود در دبی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان اختصاص داده است که در یک پرواز جدید به افغانستان منتقل خواهد شد.

اداره‌ی حفاظت از غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه‌ی اتحادیه اروپا گفته است که افزون بر این، این اتحادیه در سال ۲۰۲۳ میلادی ۸۹ میلیون یورو به افغانستان کمک کرده است.

ماسیج پوپوفسکی، رییس عمومی بخش حفاظت از غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه‌ در کمیسیون اروپا نیز امروز اعلام کرده است که از مناطق آسیب‌دیده در «زمین‌لرزه‌ی مهیب» در هرات بازدید کرده است.

او نوشته است که کمک جدید اتحادیه اروپا از طریق شرکای این نهاد برای فراهم‌کردن سرپناه، غذا و دارو برای افراد آسیب‌دیده در زمین‌لرزه‌ی هرات مصرف خواهد شد.

پس از وقوع زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار در هرات، شماری از کشورها اعلام کردند که کمک‌های اضطراری به زلزله‌زدگان ارسال می‌کنند.

بر اساس آماری که داکتران بدون مرز پس‌ازچاشت امروز اعلام کرد، در زمین‌لرزه‌ی هرات تا اکنون دوهزار و ۴۴۵ نفر جان باخته و دوهزار و ۴۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان اعلام کرده است که هزار و ۹۸۳ خانه بر اثر این زمین‌لرزه کاملا تخریب شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، نیازهای بشردوستانه در مناطق زلزله‌زده را «بسیار زیاد» اعلام کرده است.