÷

سالارزی: هیأتی از احزاب سیاسی پاکستان به کابل می‌آید

اطلاعات روز: نظیف‌الله سالارزی، سخنگوی ریاست جمهوری کشور آمدن هیأت سران احزاب سیاسی پاکستان به کابل را تأیید کرده و گفته است که این سفر به منظور گسترش روابط دو کشور و مبارزه با تروریزم صورت می‌گیرد. اما آقای سالارزی زمان دقیق این سفر را مشخص نکرده است.

او دیروز در گفت‌و‌گو با رادیو آزادی سفر هیأت احزاب سیاسی پاکستان به کابل را بخشی از نشست‌های منظم بین سران اقوام دو کشور خوانده و گفته است که هدف از این نشست، تقویت مساعی مشترک دو کشور و مبارزه با تروریزم است. شماری از رسانه‌های پاکستانی دیروز گزارش دادند که این سفر به تاریخ هفتم ماه جنوری سال روان صورت می‌گیرد.

به گزارش این رسانه‌ها، این سفر به دعو‌ت رسمی اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان صورت می‌گیرد. گفته می‌شود که در این سفر هیأت احزاب سیاسی پاکستان در مورد روابط میان افغانستان و پاکستان، وضعیت امنیتی دو کشور و مبارزه با تروریزم با مقام‌های حکومتی بحث و رایزنی خواهند کرد.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که اسفندیار ولی، افراسیاب ختک، آفتاب احمد خان شیرپاو، مولانا فضل‌الرحمان و محمودخان اچکزی شامل این هیأت خواهند بود. اما سخنگوی ریاست جمهوری در مورد نام‌های هیأتی از سران احزاب سیاسی پاکستان به کابل جزئیات نداده است.

پس از ایجاد تشکیل حکومت وحدت ملی، این نخستین سفر رهبران احزاب سیاسی پاکستان به کابل خواهد بود. با روی کار‌آمدن این حکومت، ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان، سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی این کشور، راحل شریف، رییس ارتش و رضوان اختر، رییس استخبارات پاکستان سفرهایی را به کابل داشته‌اند.