Photo: Sent to Etilaatroz

یک‌ پناه‌جوی جوان اهل افغانستان در اندونیزیا خودکشی کرد

منابع از میان پناه‌جویان افغانستان در اندونیزیا می‌گویند که یک پناه‌جوی جوان کشور به نام عقیل امینی در شهر «تانجونگ‌ پینانگ» این کشور خود را حلق‌آویز کرده و به زندگی‌اش پایان داده است.

به گفته‌ی منابع، این جوان ساعت هشت شب یک‌شنبه (۳۰ میزان) به وقت محلی، در نزدیکی کمپ پناه‌جویان خودکشی کرده است.

منابع می‌گویند که این جوان حدود ۲۷ تا ۲۸ سال سن داشت و از ساکنان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی بود.

بر اساس معلومات منابع، این جوان از سال ۲۰۱۴ میلادی در کمپ‌های پناه‌جویان در اندونیزیا به‌سر می‌برد و چندین سال نیز در کمپ‌های سربسته زندگی کرده بود.

به گفته‌ی منابع، این پناه‌جوی جوان در ماه‌های اخیر به‌دلیل سال‌ها بی‌سرنوشتی، دوری از خانواده و فامیل و شرایط رقت‌بار زندگی‌ در کمپ پناه‌جویان، تحت فشارهای روانی قرار داشت و داروهای کاهش استرس استفاده می‌کرد.

منابع می‌گویند که به دنبال خودکشی این پناه‌جوی جوان، شماری دیگر از پناه‌جویان اهل افغانستان در شهر «تانجونگ پینانگ» دست به اعتراض زده‌اند.

خودکشی پناه‌جویان اهل افغانستان در کمپ‌های پناه‌جویان در اندونیزیا بی‌سابقه نیست.

پیش از این نیز موارد مختلفی از خودکشی پناه‌جویان اهل افغانستان در کمپ‌های پناه‌جویان در اندونیزیا گزارش شده است.

پناه‌جویان در اندونیزیا می‌گویند که بسیاری از افرادی که خودکشی کرده‌اند سال‌ها در کمپ‌ها در بی‌سرنوشتی زندگی کرده بودند و در نهایت بر اثر فشارهای روانی و ناامیدی، مجبور به خودکشی شدند.

پناه‌جویان اهل افغانستان تا اکنون بارها اعتراضاتی را به راه‌ انداخته‌اند و از سازمان ملل و کشورهای جهان خواسته‌اند که به بی‌سرنوشتی آنان پایان دهند.

آن‌ها در شماری از اعتراضات دهان خود را دوخته و کفن پوشیده‌اند.

شمار زیادی از پناه‌جویان اهل افغانستان در اندونیزیا بیش از ده سال می‌شود که منتظر رسیدگی به پرونده‌ی پناهندگی شان توسط کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد هستند.