Photo:via Faysal Shayesteh on facebook

ادعای فساد در فدراسیون فوتبال؛ برخی از بازی‌کنان از تصمیم‌ شان برای ترک تیم ملی خبر دادند

برخی از بازی‌کنان تیم ملی فوتبال افغانستان از جمله فیصل شایسته، فدراسیون فوتبال کشور را «متهم به تجارت و فساد» کرده و گفته‌اند که دیگر حاضر نیستند با «مکان آلوده با فساد» همکاری و در تیم ملی بازی کنند.

در پیامی که امروز (سه‌شنبه، ۲ عقرب) در صفحه‌ی فیسبوک فیصل شایسته، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال نشر شده، آمده است: «ما بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان متاسفیم که این خبر را می‌دهیم که دیگر حاضر نیستیم در مکانی که آلوده با فساد باشد همکاری کنیم و در تیم ملی بازی کنیم».

این پیام پیشتر در صفحات فیسبوک امید پوپلزی و نورحسن از دیگر ملی‌پوشان فوتبال افغانستان هم منتشر شده است. فدراسیون فوتبال تاکنون به این پیام واکنش نشان نداده است.

در این پیام به آنچه که گوشه‌ای از فساد فدراسیون خوانده شده، اشاره شده، از جمله این که اعضای فدراسیون فوتبال از تکت‌های رفت و برگشت بازیکنان تیم ملی به کشورها «پول به جیب می‌زنند».

همچنین فدراسیون فوتبال متهم شده است که مکان بازی‌های خانگی تیم ملی را از دوشنبه تاجیکستان به عربستان انتقال می‌دهد تا بتواند پول بیشتری را از عرب‌ها به دست بیاورد.

بازی‌کنان فوتبال ادعا کرده که اعضای فدراسیون فوتبال افغانستان به تحفه‌ای ۳۰ هزار دالری عربستان به بازی‌کنان هم دستبرد زده‌اند.

به گفته آنان اعضای فدراسیون فوتبال افغانستان از تحفه‌ای ۳۰ هزار دالری عربستان برای بازیکنان، نیم پول را در میان بازیکنان و نیم دیگر را بین خود تقسیم کرده‌اند. مشخصا از یوسف کارگر، رییس فدراسیون فوتبال، بهرام صدیقی و اعضای کمیته اجراییه فدراسیون نامبرده شده‌اند.

در پیام منتشرشده آمده است: «اعضای پول‌پرست فدراسیون فوتبال افغانستان که محدود به چند شخص می‌باشد این پول را همیشه بین خود تقسیم می‌نمایند و در عین حال شب و روز فغان می‌نمایند که بودجه فدراسیون فوتبال از سوی فیفا پرداخت نگردیده است. این درحالیست که یک تعداد زیادی از کارمندان فدراسیون فوتبال ماه ها میشود که حقوق شانرا دریافت نکردند».

فدراسیون فوتبال تاکنون به این ادعاهای بازی‌کنان واکنش نشان نداده است.

اخیرا پایان کار عبدالله المطیری، سر مربی تیم فوتبال افغانستان نیز حاشیه‌دار شده است.

او در بازی اخیر مقابل مغولستان در رقابت‌های مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ حضور نداشت و گفته می‌شد که بازی‌کنان مانع حضور وی شده‌اند.

ساعات بعد از بازی عبدالله المطیری در شبکه‌های اجتماعی از پایان کار خود با تیم ملی افغانستان خبر داد.

مسئولان فدراسیون فوتبال اما گفته‌اند که عبدالله المطیری از سمت‌اش اخراج شده است.

دلیل برکناری المطیری عدم کنترل رفتارش در مسابقات خوانده شده است.

تاکنون جایگزین او مشخص نشده است. المطیری اهل کشور کویت است و در ماه ثور سال روان به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشور انتخاب شده بود.