یعقوب مجاهد: پاکستان عواقب کارش را بسنجد

یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در واکنش به اخراج مهاجران افغانستان توسط پاکستان، گفته است که این کشور باید عواقب کاری را که انجام می‌دهد، بسنجد.

او در یک نوار صوتی که امروز (جمعه، ۱۲ عقرب) در صفحه‌ی ایکس تلویزیون ملی زیر کنترل طالبان نشر شده، می‌گوید که پاکستان نباید بر مهاجران ظلم و دارایی آنان را ضبط کند.

به‌گفته‌ی او، در راه‌ها و دروازه‌های مرزی بر شهروندان افغانستان ظلم جریان دارد و باید هرچه زودتر متوقف شود.

این مقام طالبان می‌گوید که جامعه جهانی، سازمان ملل و مؤسسات از پاکستان بخواهند که به وضعیت فعلی مهاجران پایان دهد.

یعقوب مجاهد می‌گوید: «رژیم پاکستان هر کاری که می‌کند باید عواقب آن را بسنجد و به اندازه‌ای کشت کند که آن را بتواند درو کند.»

او گفته است که وضعیت فعلی بر روابط افغانستان و پاکستان تأثیر خواهد گذاشت.

یعقوب مجاهد از پاکستان می‌خواهد که هرچه زودتر از «ظلم» دست بردارد و به کسانی که به افغانستان می‌آیند، اجازه دهد که با «عزت» به کشورشان بیایند.

سرپرست وزارت دفاع طالبان تصمیم پاکستان درباره‌ی مهاجران را «یک‌جانبه و ظالمانه» خوانده و می‌گوید که این تصمیم شهروندان افغانستان را با مشکلات مواجه کرده است.

او تأکید می‌کند که پاکستانی‌ها عواقب کارش را بسنجند و کاری نکنند که به نفع هیچ کشوری نیست.

پیشتر شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه‌ی طالبان نیز اخراج مهاجران از پاکستان را سیاست غیرانسانی خوانده و از آن کشور خواسته بود که این سیاست را لغو کند، در غیر این‌صورت، کابل مجبور است عکس‌العمل نشان دهد.

پاکستان به مهاجران و پناه‌جویان «غیرقانونی» تا اول نوامبر مهلت داده بود که این کشور را ترک کنند، در غیر آن‌صورت بازداشت و به‌صورت اجباری اخراج می‌شوند.

طبق گزارش‌ها این روزها بازگشت اجباری، بازداشت و اخراج مهاجران از پاکستان جریان دارد.