Photo: Mirwais Azizi via Facebook

میرویس عزیزی ۳۰۰ میلیون افغانی برای رسیدگی به مهاجران و پناه‌جویان اخراج‌شده از پاکستان کمک می‌کند

میرویس عزیزی، تاجر اهل افغانستان مقیم امارات متحده عربی و رییس شرکت‌های «عزیزی گروپ» اعلام کرده است که مبلغ ۳۰۰ میلیون افغانی برای رسیدگی به مهاجران و پناه‌جویان اخراج‌شده از پاکستان کمک می‌کند.

آقای عزیزی امروز (جمعه، ۱۹ عقرب) در ایکس نوشته است که بحران بشری که در نتیجه‌ی اخراج اجباری مهاجران و پناه‌جویان اهل افغانستان از پاکستان به وجود آمده، «مایه‌ی تأثر عمیق من است».

او افزوده است که این مقدار کمک برای تهیه‌ی غذای گرم، لباس زمستانی و سایر نیازمندی‌های فوری خانواده‌های مهاجران و پناه‌جویان مصرف می‌شود.

به‌گفته‌ی آقای عزیزی، قرار است فردا تیم‌هایی از طریق بنیاد او به مناطق مرزی تورخم و اسپین‌بولدک برای «تثبیت مقیاس نیازمندی‌ها» سفر کنند و برنامه‌ی ارائه‌ی کمک‌ها را روی‌دست گیرند.

پولیس پاکستان پس از پایان مهلت داده شده به بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر و پناه‌جوی بدون اسناد، روند بازداشت و اخراج آنان را آغاز کرده است.

طالبان هنوز اعلام نکرده‌اند که در مجموع در ده روز گذشته چه تعداد مهاجر و پناه‌جو از پاکستان اخراج شده‌اند، اما مقام‌های محلی این گروه در ننگرهار دیروز گفته بودند که بیش از ۵۰ هزار خانواده تنها از طریق گذرگاه تورخم وارد کشور شده‌اند.

با وجود این‌که طالبان می‌گویند برای رسیدگی به مشکلات مهاجران و پناه‌جویان اخراج‌شده از پاکستان آمادگی دارند، اما با توجه به نزدیک‌شدن فصل زمستان، سازمان‌های امدادرسان در مورد دسترسی آنان به غذا و سرپناه ابراز نگرانی کرده‌اند.