منابع محلی: نیروهای طالبان در ولسوالی تاله‌وبرفک بغلان باهم درگیر شده‌اند

منابع مردمی تأیید کردند که گروهی از نیروهای اعزامی طالبان از مرکز ولایت بغلان با نیروهای تحت امر یک فرمانده محلی این گروه در ولسوالی تاله‌وبرفک ولایت بغلان درگیر شده‌اند.

منابع مردمی به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این درگیری شام دیروز (پنج‌شنبه، ۱۸ عقرب) در مرکز ولسوالی تاله‌وبرفک ولایت بغلان رخ داده است.

منابع می‌گویند که حدود ۷۰ نفر از نیروهای طالبان از مرکز ولایت بغلان به هدف بازداشت و خلع سلاح قاری بهاء‌الدین، فرمانده امنیه‌ی سابق این گروه در ولسوالی تاله‌وبرفک، به این ولسوالی اعزام شده بودند.

بر اساس اطلاعات منابع، با نزدیک‌شدن این نیروها به ولسوالی تاله‌وبرفک، نیروهای قاری بهاء‌الدین بالای آنان حمله کردند و درگیری آغاز شد.

منابع می‌گویند که درگیری بین آنان چندین ساعت ادامه داشته و تلفاتی نیز داشته است، اما جزئیاتی در مورد آن وجود ندارد.

به‌گفته‌ی این منابع، پس از این درگیری، نیروهای قاری بهاء‌الدین ۴۰ نفر از نیروهای اعزامی طالبان از مرکز بغلان را خلع سلاح کرده‌اند و متباقی آنان متواری شده‌اند.

منابع می‌گویند که پس از درگیری، عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان به ولسوالی تاله‌وبرفک رفته و در حال حاضر دو طرف برای حل تنش، با پادرمیانی سرحدی، در حال مذاکره هستند.

قاری بهاءالدین فرمانده‌ی پولیس پیشین طالبان در ولسوالی تاله‌وبرفک و برادر قاری معراج، معاون سابق استخبارات این گروه در ولایت سمنگان است.

درچند ماه اخیر طالبان این دو برادر را خانه‌نشین کرده‌اند.