ضایع شدن میلیون‌ها دالر در ساخت یک پایگاه نظامی ارتش

اطلاعات روز: اداره‌ی بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به‌تازگی با نشر گزارشی اعلام کرد که میلیون‌ها دالر کمک برای ایجاد یک پایگاه ویژه برای کماندوی این کشور درست مصرف نشده است. در این گزارش آمده است که این پایگاه در حال حاضر با کاستی‌های زیادی مواجه است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع امریکا در ایجاد یک پایگاه نظامی برای نیروهای کماندوی ارتش افغانستان 57 میلیون دالر به مصرف رسانده؛ اما در حال حاضر این پایگاه با کاستی‌ها و مشکلات زیادی مواجه است. در این گزارش مشکلات عمده‌ی پایگاه یاد‌شده، نبود برق کافی و سالن غذاخوری عنوان شده‌ است.

بر اساس گزارش، ماشین‌های برقی نصب شده در پایگاه ویژه‌ی کماندوی ارتش افغانستان، حتا 25 درصد برق این پایگاه را تأمین نمی‌توانند. برای تأمين برق اين پایگاه، پنج مایشن برق به ارزش هفت ميليون دالر نصب شده؛ اما در حال حاضر اکثر این ماشین‌ها درست کار نمی‌کنند و از آنان استفاده نمی‌شود.

هم‌چنان در ادامه‌ی گزارش آمده است که سالن غذاخوری اين پایگاه نظامی برای ٢٨٠ تن در نظر گرفته شده بود؛ اما اکنون بيش از ١٦٠٠ تن از آن استفاده می‌کنند و محل بزرگ‌تری که برای غذا‌خوری در نظر گرفته شده بود، هنوز ساخته نشده است. بر اساس این گزارش، بسیاری از پروژه‌‌های امریکا در افغانستان بر اساس برنامه‌ی درست پیش نرفته‌اند.

مقام‌های حکومتی تا هنوز در مورد این گزارش واکنش نشان نداده‌اند. اداره‌ی بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان در سال‌های گذشته همواره از ضایع شدن کمک‌های امریکا در پروژه‌های این کشور در افغانستان انتقاد کرده است. سال گذشته اعلام کرد که در خریداری پرزه‌ها برای موترهای وزارت دفاع ملی افغانستان میلیون‌ها دالر ضایع شده است.