دیدار رییس جمهور با هیأت رهبران سیاسی پاکستان

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت با هیأت رهبران سیاسی پاکستان دیدار و گفت‌و‌گو کردند. رییس جمهور در این دیدار گفته است که حل مشکلات دو کشور زمان‌گیر است و موانع زیادی در این راستا وجود خواهند داشت؛ اما حکومت جدید افغانستان برای حل آن مصمم است.

او می‌گوید که دو کشور به مشوره و اقدام‌های مشترک‌شان ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند ‌تماس‌های بیش‌تر میان مردم افغانستان و پاکستان در تمام سطوح برقرار و تقویت شوند. در خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری آمده است که هیأت رهبران سیاسی پاکستان در این دیدار مشکلات دو کشور را مشترک عنوان کرده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، این هیأت گفته است که هر‌دو کشور با مشکلات مشترک مواجه اند و برای حل آن نیاز به مساعی میان دو کشور است: «فرصت‌های مشترک نیز به میان آمده و هر‌دو کشور باید از این فرصت‌ها استفاده کنند». آنان هم‌چنان گفته‌اند که در طرز دید مردمِ آن‌سوی خط دیورند در رابطه به مبارزه با ترو‌ریزم، تغییر آمده است.

هیأت پاکستانی تأکید کرده است که مردم به این باور رسیده‌اند که تروریزم خوب و بد وجود ندارد و این پدیده نه تنها خطر برای دو کشور، بلکه برای منطقه و جهان است. مقام‌های دو کشور در این دیدار روی تقویت روابط دو کشور، بهبود وضعیت امنیتی، مساعی مشترک برای مبارزه با تروریزم و رفع مشکلات مهاجران افغان بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

محمود خان اچکزی، آفتاب احمد خان شیر‌پاو و ‌افراسیاب ختک عضو هیأت پاکستان به کابل هستند. در دیدار با این هیأت در ارگ ریاست جمهوری، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی، شماری از شخصیت‌های جهادی، سیاسی و تعدادی از اعضای شورای ملی نیز حضور داشته‌اند.