Photo: Social Media

«جبهه آزادی»: دفتر والی طالبان در پنجشیر را هدف قرار دادیم

همزمان با ادعای «جبهه آزادی افغانستان» مبنی بر حمله به دفتر والی طالبان در پنجشیر، منابع در مرکز این ولایت شنیده‌شدن صدای انفجار را تأیید می‌کنند.

به‌گفته‌ی منابع، صدای مهیب ساعت ۷:۳۰ دقیقه‌ی شام روز گذشته (چهارشنبه، ۱۵ قوس) شنیده شده است.

یک منبع گفت که محل دقیق و نوعیت این انفجار روشن نیست و به‌دلیل محدودیت شب‌گردی نتوانست جزئیات این انفجار را پی‌گیری کند.

به‌گفته‌ی منبع، دفتر والی طالبان و سایر تأسیسات دولتی در منطقه‌ی پاراخ تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند و در آن‌جا ده‌ها پاسگاه امنیتی مستقر هستند.

«جبهه آزادی افغانستان» حمله‌ی خود را «عملیات اوپراتیفی» توصیف کرده و گفته است که دفتر والی طالبان در پنجشیر را هدف قرار داده است.

در خبرنامه‌ی این جبهه آمده است که بر بنیاد اطلاعات اولیه، دست‌کم چهار نفر، به‌شمول دو محافظ والی طالبان کشته شده‌اند.

«جبهه آزادی افغانستان» اشاره کرده است که از سرنوشت والی طالبان در پنجشیر و همچنان شمار زخمیان اطلاعات دقیقی در دست نیست.

به‌گفته‌ی این جبهه، رسمیات در مقام ولایت پنجشیر مختل شده و اجازه‌ی ورود به هیچ مأمور تاهنوز داده نشده است.

«جبهه آزادی افغانستان» اما درباره‌ی چگونگی این حمله و این‌که با چه سلاحی دفتر والی طالبان در پنجشیر را هدف قرار داده، جزئیات ارائه نکرده است.

این جبهه اخیرا در کابل نیز حملات شبانه‌ علیه طالبان انجام داده‌ است. «جبهه آزادی افغانستان» می‌گوید که در این حملات به طالبان تلفات وارد کرده است، اما طالبان معمولا به این ادعاها واکنش نشان نمی‌دهند.