Photo: via SWN

امریکا برای حمایت از پناه‌جویان افغانستان در پاکستان ۷۷ میلیون دالر به سازمان ملل کمک کرده است

توماس وِست، نماینده‌ی ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که آن کشور امسال برای حمایت از پناه‌جویان اهل افغانستان در پاکستان ۷۷ میلیون دالر به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کمک کرده است.

او در پیامی در ایکس نوشته است که در جریان سفرش به پاکستان، با رهبری کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت در اسلام‌آباد، در مورد حمایت از افغانستانی‌هایی که بیشتر آسیب‌پذیر هستند و با خطر مواجه‌اند، گفت‌وگو کرده است.

وست نوشته است: «مفتخرم که ایالات متحده امسال ۷۷ میلیون دالر به کمیساریای عالی ملل متحد برای این تلاش‌ها و نُه میلیون دالر به سازمان بین‌المللی مهاجرت برای رسیدگی به زمین‌لرزه‌های اخیر کمک کرده است.»

نماینده‌ی امریکا گفته است که با پناهندگان اهل افغانستان در پاکستان هم دیدار داشته و درباره‌ی زندگی‌شان شنیده است. این دیپلمات امریکایی خواستار حفاظت از پناهندگان شده است.

توماس وست می‌گوید که در سفر دوروزه‌اش به پاکستان، با مقام‌های پاکستانی هم در مورد ضرورت حفاظت از پناهندگان اهل افغانستان صحبت کرده است.

او با جنرال عاصم منیر، رییس ستاد ارتش و آصف درانی، نماینده‌ی ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت‌وگو کرده است.

وست افزوده است که ایالات متحده از «ارتباط نزدیک با اسلام‌آباد در مورد مسائل مربوط به حفاظت از پناهندگان، به‌شمول همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و تعامل انسانی و باعزت» سپاس‌گزاری می‌کند.

این گفت‌وگو در حالی انجام شده است که روند بازداشت و اخراج مهاجران و پناه‌جویان بدون اسناد اهل افغانستان از پاکستان ادامه دارد.