Photo: US Department of State via Facebook

وزارت خارجه‌ی امریکا: شهروندان امریکا به هر دلیلی نباید به افغانستان سفر کنند

وزارت خارجه‌ی امریکا از شهروندان آن کشور خواسته است که به هر دلیلی نباید به افغانستان سفر کنند.

این وزارت دیروز (دوشنبه، ۲۷ قوس) اعلام کرد که «گروه‌های تروریستی متعدد» در افغانستان فعال هستند و شهروندان امریکایی هدف «آدم‌ربایی» و «بازداشت‌ غیرقانونی» هستند.

وزارت خارجه‌ی امریکا همچنین گفته است که ارزیابی‌اش نشان می‌دهد که خطر بازداشت غیرقانونی شهروندان آن کشور از سوی طالبان نیز وجود دارد.

این وزارت افزوده است که طالبان کارمندان نهادهای امدادرسان و بشردوستانه را آزار و اذیت‌ و بازداشت کرده‌اند، ممکن است به فعالیت‌های خارجی‌ها به دیده‌ی مشکوک نگریسته شود و دلایل بازداشت آنان نیز ممکن است نامشخص باشد.

وزارت خارجه‌ی امریکا از شهروندان آن کشور خواسته است که حتا اگر به نهادهای مربوطه طالبان برای تجارت ثبت نام کرده‌اند،‌ خطر بازداشت آنان زیاد است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا آمده است: «طالبان مرتباً به ایالات متحده اجازه نمی‌دهند که از طریق تلفن، وضعیت شهروندان امریکایی را که در بازداشت هستند، بررسی کند. بازداشت می‌تواند طولانی باشد و در حین بازداشت، شهروندان ایالات متحده دسترسی محدودی به مراقبت‌های صحی دارند یا ممکن است مورد آزار فیزیکی قرار گیرند.»

وزارت خارجه‌ی امریکا از شهروندان آن کشور که اکنون در افغانستان هستند، خواسته است که در صورت امکان فورا از طریق راه‌های تجاری خارج شوند.

امریکا از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، سفارت خود را در کابل مسدود کرده است.

سفارت آن کشور برای افغانستان اکنون از شهر دوحه‌ در قطر، امورات مربوط به افغانستان را پیش می‌برد.

وزارت خارجه‌ی امریکا پس از تسلط طالبان بارها به شهروندان آن کشور در مورد سفر به افغانستان هشدار داده است.

در روزهای اخیر وزارت خارجه‌ی استرالیا نیز از شهروندان آن کشور خواسته بود که به افغانستان سفر نکنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *