بازداشت پنج تن به اتهام کشتار پشاور در افغانستان

اطلاعات روز: مقام‌های حکومتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آلمانی «دی‌پی‌ای» تأیید کرده‌اند که پنج فرد پاکستانی به اتهام حمله بر یک مکتب نظامی در پشاور پاکستان در افغانستان بازداشت شده‌اند. یک مقام‌‌ حکومتی به این خبرگزاری گفته است که پنج فرد پاکستانی در حال حاضر در افغانستان برای بازجویی در توقیف قرار دارند.

جنگ‌جویان طالبان پاکستانی به تاریخ شانزدهم دسامبر به یک مکتب نظامی در شهر پشاور حمله کردند. این جنگ‌جویان در این حمله بیش از 135 تن را به قتل رساندند. به دنبال ‌این حادثه، تلاش‌های پاکستان برای مبارزه با تروریزم افزایش یافته است. دیروز برخی از رسانه‌های پاکستان گزارش دادند که فعالیت یازده شبکه‌ی تروریستی در این کشور منع می‌شود.

پس از حادثه‌ی پشاور، شماری از مقام‌های پاکستان وارد کابل شدند و با مقام‌های حکومتی در مورد مبارزه با تروریزم گفت‌و‌گو کردند. هفته‌ی گذشته جنرال رضوان اختر، رییس استخبارات نظامی پاکستان نیز وارد کابل شد و با رییس جمهور در مورد مبارزه‌ی مشترک با تروریزم، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و پاکستان گفت‌و‌گو کرد.

در همین حال، خبرگزاری «دی‌پی‌ای» به نقل از مقام‌های افغانستان و پاکستان گزارش داده است که رضوان اختر در این سفرش به کابل با اشرف غنی در مورد تحویل‌دهی پنج بازداشتی متهم به کشتار پشاور نیز صحبت کرده است. گزارش شده است که این پنج زندانی در روزهای آینده به حکومت پاکستان تحویل داده می‌شوند.