«جبهه مقاومت ملی»: طالبان با خارجی‌ها مدارا می‌کنند و با مردم افغانستان خصومت دارند

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» می‌گوید که طالبان در بیش از دو سال گذشته نشان داده‌اند که با خارجی‌ها اهل مدارا هستند و با مردم افغانستان خصومت دارند.

این جبهه امروز (چهارشنبه، ۶ جدی) در اعلامیه‌ای که به‌مناسبت سالروز تهاجم نیروهای شوروی سابق به افغانستان صادر کرده، گفته است که دوام حاکمیت طالبان «تبعات بسیار ویرانگر» برای افغانستان دارد.

در اعلامیه‌ی این جبهه آمده است که طالبان در خدمت اهداف «استیلاگران خارجی» قرار دارند و «در دوونیم سال حاکمیت خود نشان داده‌اند که با خارجیان اهل مدارا است اما با مردم ما خصومت می‌ورزند».

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» گفته است: «همان‌گونه که اشغال نظامی کشور ما توسط شوروی وقت معلول تصادمات جیوپولتیک جهانی و رقابت میان ابرقدرت‌های جهان بود، امروزه نیز اداره‌ی کشور ما بدست یک گروه تروریستی و اجیر افتاده است که ساخته و پرداخته‌ی استخبارات بیرونی است و برای پیشبرد مقاصد جیوپولتیک کشورهای قدرتمند و تخریب زیرساخت‌های مادی و معنوی کار می‌کند.»

این جبهه گفته است که عملکرد طالبان، پای ناتو و امریکا را به افغانستان کشاند، اما «سرانجام در یک جورآمد خائنانه به مسند قدرت راه يافتند».

این جبهه افزوده است: «تسلط دوباره‌ی گروه تروریستی طالبان یک فاجعه‌ی عظیم بشری را در کشور ما رقم زده است که گزارش‌های پی‌هم نهادهای بین‌المللی گوشه‌هایی از این فاجعه را بازتاب داده است.»

در اعلامیه‌ی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» آمده است که مردم در برابر ظلم طالبان آرام‌ ننشسته‌اند و سنگرهای مقاومت علیه آنان در نقاط مختلف کشور فعال است و «نیروهای ضدطالبانی برای پایان بخشیدن به سلطه‌ی این گروه تروریستی در حال بسیج هستند».

این جبهه از مردم افغانستان خواسته است که برای پایان دادن به سلطه‌‌ی طالبان، متحد شوند و مسیر سازندگی و شکوفایی کشور را هموار بسازند.

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» یکی از جبهه‌های ضد طالبان است که علیه این گروه به‌صورت مسلحانه نیز فعالیت می‌کند.

این جبهه در هفته‌های اخیر از چندین حمله علیه طالبان در ولایت‌های مختلف کشور خبر داده است.

طالبان اما می‌گویند که مخالفان این گروه «حتا یک متر زمین» از خاک کشور را در دست ندارند.