Photo: Google Maps

اسرائیل: زمان برای دست‌یابی به راه حل دیپلماتیک در مورد درگیری‌ها در مرز با لبنان به پایان رسیده است

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده‌اند که زمان برای دست‌یابی به «راه‌حل دیپلماتیک» در مورد درگیری‌ها در مرز با لبنان، به پایان رسیده است.

یک رسانه‌ی اسرائیلی موسوم به «رادیو کان»‌ دیروز (پنج‌شنبه، ۷ جدی) و پس از موشک باران شدید شهر «کریات شمونا» توسط حزب‌الله لبنان، به نقل از یک منبع دولتی این کشور نوشت که «زمان برای راه دیپلماتیک» به پایان رسیده است.

این مقام اسرائیلی گفته است که طرفین در حال رسیدن به نقطه‌ای هستند که شانس رسیدن به توافقی که می‌توانست دور ماندن حزب‌الله از مرز را تضمین کند، از دست می‌رود.

بر اساس گزارش گاردین، بنی گانتز عضو کابینه‌ی جنگ اسرائیل نیز گفته است که «وضعیت در مرزهای شمالی اسرائیل نیازمند تغییر است».

او افزوده است: «زمان برای راه حل دیپلماتیک در لحظات پایانی است. اگر جهان و دولت لبنان برای جلوگیری از شلیک به ساکنان شمالی اسرائیل و فاصله‌گرفتن حزب‌الله از مرز اقدام نکنند، ارتش اسرائیل این کار را خواهد کرد.»

یک روز پیش از این، الی کوهن، وزیر خارجه‌ی اسرائیل پس از سفر به مناطق شمال این کشور گفته بود که «تنها دو گزینه وجود دارد، راه حل سیاسی یا عملیات نظامی. آنچه قبل از ۷ اکتبر وجود داشت، دیگر وجود نخواهد داشت… ما زمان مشخصی را برای یک راه حل سیاسی در نظر خواهیم گرفت و اگر هیچ‌کدام به نتیجه نرسید، تمام گزینه‌ها روی میز است».

بر اساس گزارش گاردین، اسرائیل و حزب‌الله لبنان تقریبا هر روز به رگبارهای‌ موشکی، حملات هوایی و گلوله‌باری در مناطق مرزی دو کشور می‌پردازند.

در این گزارش آمده است که حزب‌الله روز چهارشنبه هفته‌ی جاری، بیش از هر روزی از هفتم اکتوبر به بعد، به سمت اسرائیل موشک شلیک کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه، از هفتم اکتوبر به بعد، براثر حملات حزب‌الله و اسرائیل، ۱۵۰ نفر در لبنان و ۱۱ نفر در اسرائیل کشته شده‌اند و ده‌ها هزار نفر در هر دو کشور از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *