Photo: via Kremlin.ru

رییس‌جمهور چین از سفیران کشورش خواست که «ارتش آهنین دیپلماتیک» تشکیل دهند

شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین از سفیران این کشور خواسته است که «ارتش آهنین دیپلماتیک» وفادار به حزب کمونیست تشیکل‌ دهند‌ و نظم و انضباط حزبی را رعایت کنند.

به گزارش رسانه‌‌ی «سی‌سی‌تی‌وی» رییس‌جمهور چین این خواست را دیروز (جمعه، ۸ جدی) در جمع سفیران چین در بجینگ مطرح کرده است.

به گزارش این رسانه‌ی‌ دولتی چین،‌ شی جین پینگ خطاب به سفیران کشورش گفته است: «نیاز است که به قوانین و مقررات اولویت دهید، به گونه‌ی جدی منضبط باشید، مسئولیت‌پذیری را جدی بگیرید و ارتش آهنین دیپلماتیکی تشکیل دهید که به حزب وفادار باشد، در مبارزه جسارت و مهارت داشته باشد و نظم و انضباط را به گونه‌ی جدی رعایت کند.»

او افزوده است: «جسارت داشته باشید تا در مبارزه قوی عمل کنید و مدافع منافع ملی باشید. لازم است با آمادگی و اراده‌ی محکم در برابر قدرت‌های قوی از منافع، حاکمیت، امنیت و توسعه‌ی ملی محافظت شود.»

بر اساس گزارش رویترز،‌ شب جین پینگ در این سخنرانی هفت‌بار واژه «جدی» و‌پنج‌بار واژه «مبارزه» را به کار برده است.

او این سخنان را یک روز پس از کنفرانس کاری امور وزارت خارجه‌ی چین، نشست محرمانه‌ای که هر پنج سال یک‌بار برای برنامه‌ریزی سیاست خارجی حزب کمونیست برگزار می‌شود، ایراد کرده است.

رییس‌جمهور چین در این سخنرانی همچنین بر لزوم افزایش نفوذ بین‌المللی این کشور در مبارزه با «تلاش‌های غرب برای مهار و سرکوب چین» تأکید کرده است.

او گفته است: «ما باید دوستی‌های گسترده و عمیق برقرار کنیم و مبارزه برای به دست آوردن قلب مردم باید در همه سطوح انجام شود.»

شی جین پینگ از سفیران کشورش خواسته است تا تصویری «قابل اعتماد، دوست داشتنی و قابل احترام» از چین خلق کنند.

او از آن‌چه که «قلدری» و «هژمونی» غرب خوانده نیز به شدت انتقاد کرده و دیپلمات‌های کشورش گفته است: «روحیه‌ی جنگی ما را ادامه دهید.»

چین و کشورهای غربی، به ویژه امریکا اختلافات گسترده سیاسی درعرصه های مختلف دارند.

این کشور همچنین در حال حاضر با فلیپین بر سر صخره‌های دریای جنوبی چین و با جاپان بر سر تخلیه‌ی مواد آلوده به مواد هسته‌ای است.