Photo: Tasnim

یک مقام ارشد حماس در حمله‌ی هوایی اسرائیل در لبنان کشته شد

منابع امنیتی لبنانی و فلسطینی تأیید کردند که صالح العاروری، معاون رهبر حماس در حمله‌ی پهپادی اسرائیل در بیروت، پایتخت لبنان کشته شده است.

بنابر گزارش رویترز، العاروری ۵۷ ساله اولین رهبر سیاسی ارشد حماس است که از زمان حمله‌ی هوایی و زمینی اسرائیل علیه این گروه کشته شده است.

این اقدام اسرائیل خطر بالقوه‌ی گسترش جنگ غزه به فراتر از محدوده‌ی فلسطین را افزایش داده است.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان به اسرائیل نسبت به انجام هرگونه ترور در خاک لبنان هشدار داده و گفته است که چنین اقداماتی «واکنش جدی» در پی خواهد داشت.

به نقل از رویترز، حزب‌الله روز سه‌شنبه اعلام کرده است که در پی کشته‌شدن العاروری، گروهی از سربازان اسرائیلی را در مجاورت منطقه‌ی «المرج» هدف حملات موشکی قرار داده است.

اسرائیل از مدت‌ها پیش العاروری را به حملات مرگ‌بار علیه شهروندانش متهم می‌کرد، اما بنابر اظهارات یکی از مقام‌های حماس، او «در قلب مذاکرات» قطر و مصر بر سر آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی نقش عمده‌ای داشت.

اسرائیل کشتن این مقام حماس را نه تأیید و نه تکذیب کرده است، اما دانیل هاگاری، سخن‌گوی ارتش اسرائیل گفته است که نیروهای اسرائیلی آمادگی بالایی دارند و برای هر سناریویی آماده هستند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد گزارش‌های کشته‌شدن العاروری گفته است: «مهم‌ترین چیزی که امشب باید گفت این است که ما بر مبارزه با حماس متمرکز هستیم و همچنان متمرکز می‌مانیم.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *