امنیت ملی: از حمله به وزارت داخله جلوگیری کردیم

اطلاعات روز: ریاست امنیت ملی اعلام کرد که از یک حمله‌ی انتحاری به وزارت داخله جلوگیری کرده است. در خبرنامه‌‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های این ریاست به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، یک گروه 5 نفری تروریستان که قصد انجام حمله‌ی تهاجمی و انتحاری ‌را بر مقام‌های بلندرتبه‌ی وزارت داخله داشتند، قبل از رسیدن به هدف، توسط موظفین ریاست امنیت ملی از مربوطات ناحیه‌ی هشتم شهر کابل بازداشت شدند.

بر اساس این خبرنامه، از نزد این افراد 2 میل تفنگچه، 20 قبضه بمب دستی و دو جوره لباس نظامی نیز به‌دست آمده‌اند. در خبرنامه آمده است، این افراد قصد داشتند با استفاده از یونیفورم نظامی، کارت‌های جعلی و یک عراده موتر زرهی، داخل وزارت داخله شوند‌ و حین برگزاری نشست رهبری این وزارت، حمله‌ی انتحاری را با استفاده از 3 تن انجام دهند.

در این خبرنامه در باره‌ی هویت این افراد به‌طور دقیق معلومات داده نشده؛‌ اما در آن آمده است که سازمانده‌‌ این حمله نصرت‌الله، باشنده‌ی فعلی بورد پشاور، محصل در دانشگاه اسلام‌آباد است. در این خبرنامه آمده است که از میان 4 فرد بازداشت شده‌ی دیگر، یکی از آنان نگهدارنده‌ی افراد انتحاری و سه تن دیگر انتحاری هستند.

بر اساس این خبرنامه، این افراد در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند. از سوی دیگر، در صفحه‌ی فیس‌بوک ریاست امنیت ملی ویدیوی‌ این افراد منتشر شده است. نصرت‌الله در این ویدیو می‌گوید که یک تن به‌نام عبدالله مشهور به انس، برایش گفت که در وزارت داخله‌ی افغانستان یک کار [سازمان‌دهی حمله‌ی انتحاری] را‌ انجام دهم.

عزیز رحمان، یکی از بازداشت‌شدگان دیگر‌ در این ویدیو می‌گوید، برایش گفت شده که با انفجار واسکت انتحاری [در وزارت امور داخله]، مستقیما به بهشت می‌رود. حکومت افغانستان همواره تأکید کرده که لانه‌های تروریزم در پاکستان اند و ترویستان از این کشور برای انجام حملات انتحاری و انفجاری وارد کشور می‌شوند.