هیأت بلند‌پایه‌ی نظامی پاکستان وارد کابل می‌شود

اطلاعات روز: مقام‌های حکومتی پاکستان اعلام کردند که قرار است یک هیأت بلندپایه‌ی نظامی‌ آن کشور برای گفت‌و‌گو با مقام‌های دولتی افغانستان در مورد مبارزه با تروریزم و گسترش روابط، وارد این کشور شود. به احتمال زیاد، این هیأت بلندپایه‌ی نظامی پاکستان امروز یا فردا وارد کشور می‌شود.

دفتر رسانه‌های روابط عامه‌ی ارتش پاکستان دیروز با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد، رهبرى اين هيأت را جنرال ناصر خان جنجوعه، فرمانده نظامی جنوب‌ پاکستان بر‌عهده خواهد داشت. بر اساس این خبرنامه، اعضای این هیأت با مقام‌های حکومتی در مورد وضعیت سرحدی دو کشور و مبارزه با تروریزم ملاقات خواهند کرد.

مقام‌های حکومتی تا‌کنون در مورد این سفر چیزی نگفته‌اند؛ اما در خبرنامه‌ی دفتر روابط عامه‌ی ارتش پاکستان آمده است، هدف اصلی سفر هیأت نظامی این کشور به افغانستان، افزایش همکاری و تحکیم روابط میان نیروهای دو کشور است. پس از حمله بر یک مکتب نظامی در شهر پشاور، ظاهراً تلاش‌های پاکستان برای مبارزه با طالبان افزایش یافته است.

دو روز قبل، جنرال هدايت‌الرحمان، فرمانده قول اردوى شهر پشاور پاکستان وارد کشور شده و با فرماندهان سرحدی، گفت‌و‌گو کرده است. او هم‌چنان با شمارى از فرماندهان ناتو مستقر در کشور نیز ملاقات کرده است. پیش از این، جنرال رضوان اختر، رييس ادار‌ه‌ی استخباراتى پاکستان به کابل آمده و با اشرف غنی در مورد مبارزه با تروریزم گفت‌و‌گو کرد.

جنرال راحل شريف، رییس ستاد مشترک پاکستان هم پیش از سفر رضوان اختر‌ به کابل آمده بود. اشرف غنی در دیدار با راحل شریف گفت که برای مبارزه با تروریزم نیاز به مبارزه‌ی مشترک و صادقانه است. افغانستان در چند دهه‌ی قربانی تروریزم بوده و بر اساس معلومات مقام‌های امنیتی، تروریزم از پاکستان علیه کشور تمویل و تجهیز می‌شوند.