کشف مرکز چاپ جواز جعلی حمل‌و‌نقل سلاح در کابل

اطلاعات روز: مأموران امنیت ملی یک جعل‌کار را همراه با یک دستگاه چاپ جواز جعلی حمل‌و‌نقل سلاح از شهر کابل بازداشت کردند. در خبرنامه‌ی ارسالی امنیت ملی به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که این فرد ایمل نام دارد و حین چاپ و توزیع کارت‌های جعلی حمل سلاح از آدرس وزارت امور داخله، طی یک عملیات ویژه بازداشت شده است.

بر اساس این خبرنامه، این فرد کارت‌های جعلی جواز حمل سلاح، جواز فعالیت شرکت‌ها و تذکره‌ی تابعیت را در بدل اخذ پول برای شهروندان داخلی، خارجی، مسئولان شرکت‌ها، اشخاص غیر‌مسئول و استفاده‌جو تهیه و توزیع می‌کرد. در این خبرنامه آمده است که متهم در بدل هر قطعه جواز جعلی حمل سلاح، مبلغ 600 دالر امریکایی دریافت کرده است.

بر اساس این خبرنامه، این فرد حین توزیع 5 قطعه کارت جعلی باالفعل بازداشت و از مخفی‌گاهش در ناحیه‌ی چهارم شهر کابل به تعداد 95 قطعه کارت غیر‌قانونی حمل سلاح، تذکره‌های جعلی و جواز جعلی فعالیت شرکت همراه با یک پایه ماشین چاپ، یک پایه ماشین اسکنر و یک پایه کمپیوتر لب‌تاپ به‌دست آمده‌اند.

بازداشت 12 مظنون

در همین حال، وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد، پولیس کابل‌ در ۲۴ ساعت گذشته‌ ۱۲ تن را در پیوند به دزدی، قتل و حمل سلاح غیرقانونی‌ از مناطق مختلف شهرکابل بازداشت کرده است. در پیوند به دزدی، ۷ مرد از مربوطات حوزه‌های سوم و پنجم امنیتی و از ولسوالی بگرامی بازداشت شده‌اند.

دو مرد در پیوند به قتل یک مرد از مربوطات حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل بازداشت شده‌اند. هم‌چنان در پیوند به حمل سلاح غیر‌قانونی سه مرد از مربوطات ولسوالی بگرامی با یک میل تفنگچه بازداشت شده‌اند. در پیوند به قاچاق مواد مخدر، یک تن از میدان هوایی کابل بازداشت شده که می‌خواست مقداری ‌هیرویین را به خارج از کشور انتقال دهد.