مجلس نمایندگان: حکومت نام جاسوسان را فاش کند

اطلاعات روز: شماری از نمایندگان مجلس دیروز اعلام کردند که حکومت در مورد جاسوسان دولتی اطلاعاتی در اختیار دار‌د و از این پس، باید جلو‌ فعالیت آنان را بگیر‌د. به گفته‌ی آنان، حلقه‌های جاسوسی در بخش‌های مهم دولت و حکومت جابه‌جا شده‌اند که باید هرچه زودتر ‌از سوی دولت شناسایی و مجازات شوند.

به گزارش روزنامه‌ی اطلاعات روز‌ به نقل از طلوع نیوز، عبدالحی آخوند‌زاده، عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس گفت: «ما مقام‌های بلند‌پایه‌ی حکومتی، دولتی و معین‌هایی داریم که می‌دانیم، جاسوس هستند؛ اما ‌نمی‌توانیم ‌آن‌ها را افشا بسازیم؛ به خاطری که این وظیفه‌ی ما نیست و وظیفه‌ی حکومت است که آن‌ها را افشا بسازد».

در جریان‌ سال‌های گذشته همواره از حضور افراد جاسوس در درو‌ن حکومت سخن گفته شده؛ اما هنوز نام‌ هیچ‌یکی از آنان فاش نشده است. گفته می‌شود که فساد و نبود اراده‌ی قوی باعث افزایش فعالیت جاسوسان شده است. رحمت‌الله نبیل، نامزد ریاست امنیت ملی به روز پنج‌شنبه در مجلس از جاسوسان به عنوان انتقال‌دهندگان اطلاعات دولتی و تبلیغ کنندگان ‌ضد‌حکومت نام برد.

رحمت‌الله نبیل از سرمایه‌گذاری استخباراتی برای شناخت این جاسوسان سخن زده است. به گفته‌ی او، در جریان سال‌های گذشته در بخش جلوگیری از انتقال اسناد دولتی به کشورهای خارج اقدام شده؛ اما یک تعداد دیگر [جاسوسان] به دشمنان مفکوره می‌دهند که برای جلوگیری از آن هیچ اقدامی نشده است.

او افزود، اگر از مجلس نمایندگان رای اعتماد به دست آورد، برای جلوگیری از فعالیت این جاسوسان اقدام‌های لازم را روی دست می‌گیرد. نبیل افزود که بیش از 30 حزب سیاسی و مذهبی برای افزایش جنگ افغانستان، در کشورهای همسایه فعالیت دارند. اما او نام هیچ یکی از این گروه‌ها را فاش نکرد.