Photo: IRNA

نمایندگی ایران در سازمان ملل: هر حمله‌ای به ایران با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد

نمایندگی ایران در سازمان ملل هشدار داده است که به هرگونه حمله به خاک، منافع و شهروندان این کشور با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه (۱۰ دلو) به وقت محلی در پاسخ به پرسش برخی رسانه‌ها درباره‌ی انتشار اخباری مبنی بر این‌که امریکا در دو روز گذشته از طریق واسطه‌ها پیام‌های متعددی به ایران ارسال کرده و تهران نیز هشدار داده و گفته است: «چنین پیام‌هایی ردوبدل نشده است.»

طبق این گزارش، نمایندگی ایران همچنین هشدار داده است: «هر طرفی به خاک ایران یا منافع و اتباع آن خارج از مرزهای ایران حمله کند، با پاسخ قاطع و قوی مواجه خواهد شد.»

این اظهارات پس از آن منتشر شده که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا گفته است در مورد نحوه‌ی واکنش به حمله‌ی پهپادی به نیروهای امریکایی در اردن که منجر به کشته‌شدن سه نظامی امریکایی شد، تصمیم خود را گرفته و راهی را سنجیده تا عاملان این حمله را بدون آغاز جنگی گسترده‌تر مجازات کند.

به‌گفته‌‌ی مقام‌های امریکایی، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران این حمله را انجام داده‌اند.

با این حال و به گزارش رویترز، بایدن روز سه‌شنبه (۱۰ دلو) هنگام ترک کاخ سفید برای سفر انتخاباتی به فلوریدا در گفت‌وگو با خبرنگاران با تکرار اظهارات دیگر مقام‌های امریکا گفته است که ایالات متحده خواهان جنگ با ایران نیست.

بایدن گفته است: «من فکر نمی‌کنم که ما به جنگی گسترده‌تر در خاورمیانه نیاز داشته باشیم. این چیزی نیست که من به‌دنبال آن هستم.»

ارتش امریکا روز یک‌شنبه اعلام کرد در حمله‌ی پهپادی به نیروهای امریکایی در شمال‌شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه نظامی امریکایی کشته و حداقل ۳۴ سرباز زخمی شدند.

جمهوری‌خواهان بایدن را برای واکنش قاطع تحت فشار قرار داده و او را متهم می‌کنند که نیروهای امریکای را به هدف آسان و بی‌دفاع تبدیل کرده است.