Photo: Sent to Etilaatroz

حوادث ترافیکی در بدخشان و میدان‌وردک جان چهار نفر را گرفت

در پی وقوع دو حادثه‌ی ترافیکی در ولایت‌های بدخشان و میدان‌وردک، چهار نفر جان باخته‌اند و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در بدخشان گفته است که حوالی ساعت ۳:۰۰ پس‌ازچاشت امروز (شنبه، ۱۴ دلو) یک عراده موتر نوع «پاسو» با یک عراده موتر نوع «فلانکوچ» در ساحه‌ی «اشکاشان» ولسوالی ارگو برخورد کرده است.

در خبرنامه‌ی این فرماندهی آمده است که در این حادثه در ابتدا هشت نفر، از جمله راننده‌ی موتر «پاسو»، چهار زن و دو کودک زخمی شده بودند که از این میان یک کودک سه ساله پس از انتقال به شفاخانه ولایتی بدخشان در شهر فیض‌آباد، جان باخته است.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در بدخشان علت وقوع این حادثه را سرعت بیش از حد موتر نوع «پاسو» عنوان کرده است.

از سوی هم، دفتر والی طالبان در ولایت میدان‌وردک اعلام کرده است که در یک حادثه‌ی ترافیکی در مسیر شاهراه کابل – قندهار، سه نفر جان باخته‌اند و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این دفتر در ایکس نوشته است که این حادثه روز جمعه از اثر برخورد یک عراده موتر مسافربری نوع ۵۸۰ با یک عراده موتر کرولا در منطقه‌ی «عزیز قلا»ی ولسوالی سیدآباد، رخ داده است.

دفتر والی طالبان در میدان‌وردک نوشته است که زخمیان برای درمان به شفاخانه ولایتی غزنی منتقل شده‌اند که وضعیت صحی آنان وخیم گزارش شده است.

در مورد علت وقوع این حادثه جزئیاتی ارائه نشده است.

حوادث ترافیکی در افغانستان سالانه جان ده‌ها نفر را می‌گیرد و ده‌ها زخمی و معلول برجای می‌گذارد. نبود جاده‌های معیاری، بی‌احتیاطی رانندگان و مراعات‌نشدن اصول رانندگی از دلایل اصلی وقوع حوادث ترافیکی در کشور دانسته می‌شوند.