هفت تن در حادثه‌ی ترافیکی در میدان‌وردک جان باختند

اطلاعات روز: بر اثر واژگون شدن یک موتر نوع کرولا در ولایت میدان‌وردک در جنوب کشور، شش مرد و یک زن جان باخته‌اند. دفتر رسانه‌های ولایت میدان‌وردک دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، این حادثه شب دوشنبه هفته‌ی روان در ولسوالی چک این ولایت در نزدیکی «بند برق چک» رخ داده است.

بر اساس این خبرنامه، موتر نوع کرولا هنگام عبور از یک پل در ولسوالی چک واژگون شده و سپس تمام هفت سرنشین آن به دریا افتاده‌اند. این افراد در داخل دریا غرق شده و سپس مأموران امنیتی، باشندگان محل و کارمندان رضا‌کار صلیب سرخ اجساد این افراد را از دریا بیرون کشیده‌اند.

این موتر از ولسوالی چک به سمت ولسوالی غنی‌خیل ولایت میدان‌وردک در حال حرکت بوده که دچار حادثه شده است. در جریان سال‌های گذشته، حوادث ترافیکی پس از نا‌امنی بیش‌ترین تلفات را در کشور برجای گذاشته‌اند. بر اساس آمارهای آرائه شده، از سال 2005 تا سال 2012، حدود 35 هزار تن بر اثر حادثه‌ی‌ ترافیکی جان داده‌اند.

بی‌توجهی رانندگان به قوانین راه‌نمایی و رانندگی، سرعت زیاد، خرابی سرک‌ها، نبود علامت‌های راه‌نمایی و رانندگی در مسیر راه‌ها، از عوامل اصلی حوادث ترافیکی در کابل و ولایت‌ها خوانده شده‌اند. شهروندان برای جلوگیری از حوادث ترافیکی در کشور، خواستار ترمیم سرک‌ها و جاده‌ها شده‌اند.