Photo: APA / Wafa

تعداد کشته‌شدگان فلسطینی‌ در حملات اسرائیل به حدود ۲۹ هزار و ۷۰۰ نفر رسید

مقام‌های صحی غزه اعلام کرده‌اند که شمار تلفات فلسطینی‌ها از آغاز حملات اسرائیل به غزه تا اکنون به ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر رسیده است.

به گزارش گاردین، دو سوم از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

طبق آمار مقام‌های صحی غزه، شمار زخمیان حملات اسرائیل نیز به ۶۹ هزار و ۸۷۹ نفر رسیده است.

مقام‌های صحی غزه روز یک‌شنبه گفتند که حملات شدید همچنان ادامه دارد و از روز شنبه حداقل ۸۶ نفر کشته شده‌اند.

در پی حملات حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که حدود هزار و ۲۰۰ نفر کشته بر جای گذاشت، اسرائیل از زمین و هوا به غزه حمله کرد.

تلاش‌های اخیر برای کاهش خشونت و آتش‌‌بس تا اکنون نتیجه نداده است.

از سوی دیگر، دولت اسرائیل در حال آماده‌شدن برای حمله به رفح است، منطقه‌ای که آخرین پناهگاه آوارگان است.

بنابر گزارش گاردین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اواخر روز شنبه کابینه‌ی جنگ خود را برای جلسه‌ای توجیهی با نمایندگانی که در مذاکرات پاریس حضور داشتند، فرا خواند.

نتانیاهو در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس گفته است که دستیابی به توافق شاید این عملیات را به تعویق بیاندازد، اما مانع آن نمی‌شود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفته است که مذاکره‌کنندگان اسرائیل، قطر، مصر و ایالات متحده در جریان مذاکرات آخر هفته در پاریس بر روی «موارد اساسی» توافق کرده‌اند، اما بحث در مورد جزئیات نهایی هنوز ادامه دارد.

به‌گفته‌ی رسانه‌های اسرائیلی، توافق احتمالی شامل آزادی ۳۰ یا ۴۰ گروگان در ازای آزادی حداکثر ۳۰۰ اسیر فلسطینی و آتش‌بس نهایتا شش‌هفته‌ای خواهد بود.

آسوشیتدپرس به نقل از منبع مصری نوشته است که هر دو طرف در طول وقفه مذاکرات را برای تمدید بیشتر و آتش‌بس دائمی ادامه خواهند داد.

رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر نوشت که پس از گفت‌وگوهای اولیه در پاریس، مذاکرات بعدی در دوحه و قاهره برگزار خواهد شد.

هدف از این مذاکرات دستیابی به توافق آتش‌بس در طول ماه مبارک رمضان است که حدود دو هفته‌ی دیگر آغاز خواهد شد.

بنابر گزارش‌ها، طی این دو هفته کمک‌های بسیار ضروری و حیاتی به نوار غزه وارد خواهد شد.

بیشتر از ۲.۳ میلیون نفر در غزه از گرسنگی رنج می‌برند و برخی دچار قحطی شده‌اند. بیماری‌های عفونی به سرعت گسترش یافته و دسترسی به مراقبت‌های صحی بسیار اندک است، زیرا از ۳۴ شفاخانه در غزه تنها ۱۳ شفاخانه به‌گونه‌ی بسیار جزئی و محدود فعالیت دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *