Photo: via Embassy of Russia in Australia on Facebook

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از صبح امروز (جمعه، ۲۵ حوت) آغاز شده است و روند رأی‌گیری تا روز یک‌شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، اولین مراکز رأی‌دهی از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز به وقت محلی در مناطق شرقی «چوکوتکا» و «کامچاتکا» باز شدند.

این رسانه نوشته است که این انتخابات در ۱۰۰ هزار مرکز رأی‌دهی در یازده منطقه‌ی زمانی روسیه و بخش‌هایی از خاک اوکراین که این کشور پس از اشغال آن را ضمیمه‌ی خاکش کرده است، برگزار می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور کنونی روسیه برای پنجمین‌بار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور شده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها برنده‌ی نهایی این انتخابات خواهد بود.

آقای پوتین از سوی کشورهای غربی متهم شده است که با سرکوب مخالفان خود، کنترل سیستم سیاسی روسیه را در دست گرفته است.

منتقدان پوتین می‌گویند که این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که منتقدان و مخالفان پوتین‌ یا در زندان هستند و یا کشته شده‌اند و به همین دلیل او برای پیروزی با هیچ چالشی مواجه نیست.

آسوشیتدپرس در گزارش خود گفته است که به جز ناظران دولتی و ناظران نامزد‌ها، به ناظران بین‌المللی اجازه‌ی نظارت از این انتخابات داده نشده است.

علاوه بر این، این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که جنگ روسیه در اوکراین وارد سومین سال خود شده است و کرملین با تحریم‌ها و فشارهای شدید از سوی کشورهای غربی مواجه است.