سازمان‌ جهانی صحت بحران سلامت روان و اختلال مصرف مواد مخدر در افغانستان را بررسی می‌کند

سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که در حاشیه‌ی شصت‌وهفتمین اجلاس کمیسیون مبارزه با مواد مخدر در ویانا، نشستی را برای بررسی بحران سلامت روان و اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر در افغانستان برگزار می‌کند‌.

این نهاد امروز (سه‌شنبه، ۲۹ حوت) اعلام کرده است که این نشست با عنوان «بحران سلامت روان و اختلال مصرف مواد مخدر جامعه‌ی افغانستان را فلج می‌کند» روز پنج‌شنبه هفته‌ی جاری برگزار خواهد شد.

سازمان جهانی صحت گفته است که این نشست را با همکاری دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان و سفارت جاپان در کابل برگزار می‌کند‌.

براساس اعلامیه‌ی این نهاد، در این نشست آخرین تحولات در رابطه به بحران سلامت روان و اختلال مصرف مواد مخدر، با درنظرداشت سیاست‌ها، پاسخ‌ها و چالش‌های عملیاتی بررسی می‌شود.

این نهاد گفته است که در این نشست بر اولویت‌ها، نیازهای کلیدی و حمایت از اقدام فوری تأکید خواهد شد.

در اعلامیه‌ی سازمان جهانی صحت آمده است: «این میزگرد فرصت حیاتی برای گفت‌وگو با متخصصان، سیاست‌گذاران و ذی‌نفعان جهانی و ملی برای رسیدگی به شکاف‌های اساسی در دسترسی و ارائه‌ی خدمات سلامت روان و اختلالات مصرف مواد در افغانستان فراهم می‌کند.»

در این نشست علاوه بر مسئولان سازمان جهانی صحت و دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان و نماینده‌ی جاپان در ویانا نیز سخنرانی خواهند کرد.

سازمان جهانی صحت پیش از این بارها در مورد بحران سلامت روان و اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر در افغانستان هشدار داده است.