Photo:@HafizZiaAhmad on X

متقی در دیدار با هیأت پاکستانی: برای حل مشکلات تجاری اقدامات مشترک و مخلصانه صورت گیرد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان در دیدار با محمد خرم آغا، معین وزارت تجارت پاکستان که در رأس یک هیأت به کابل آمده، گفته است که برای حل مشکلات تجاری و ترانزیتی موجود میان دو کشور، باید اقدامات مشترک و مخلصانه صورت گیرد.

حافظ ضیا احمد، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان با نشر اعلامیه‌‌ی در ایکس نوشته است که این دیدار امروز (سه‌شنبه، ۷ حمل) صورت گرفته است.

او گفته است که هدف از این دیدار تقویت روابط تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بود.

معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان گفته است که در ابتدای این دیدار آقای متقی «به تفصیل مشکلات موجود بین دو کشور و راه‌حل‌های آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.»

به گفته‌ی معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان، آقای متقی ضمن بر شمردن ارزش‌های مشترک میان دو کشور و تأکید بر احترام به آن‌ها، گفته است که لازم است در زمینه‌ی حل مشکلات تجاری و ترانزیتی نیز به صورت مشترک و مخلصانه اقدام شود.

حافظ ضیا احمد نوشته است که معین وزارت تجارت پاکستان در این دیدار گفت که آن‌ها با مسئولان وزارت تجارت طالبان در حال گفت‌وگو هستند و امیدوارند مشکلات در عرصه‌ی تجارت و ترانزیت را به زودی حل کنند.

معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان افزوده که در پایان این دیدار دو طرف بر توسعه‌ و تقویت روابط تجاری و ترانزیتی و ایجاد تسهیلات برای تردد مسافران، بیماران و تاجران میان دو کشور، تأکید کردند.

معین وزارت تجارت پاکستان عصر دیروز در یک سفر دو روزه برای گفت‌وگو در مورد روابط تجاری با مقام‌های طالبان وارد کابل شد.

صبح امروز وزارت صنعت و تجارت طالبان از آغاز گفت‌وگو‌ها میان دو طرف در مورد روابط تجاری و ترانزیتی خبر داد.

این سفر پس از حملات هوایی ارتش پاکستان بر بخش‌های از ولایت‌های پکتیکا و خوست در شرق افغانستان صورت گرفته است.

در پی این حملات، روابط میان دو طرف تنش‌آلود شد و وزارت خارجه‌ی طالبان با احضار کاردار سفارت پاکستان در کابل، اعتراض شدید خود را نسبت به این حملات ابراز کرد.

وزارت خارجه‌ی پاکستان اما این حملات را «عملیات ضدتروریستی» نامید و گفت که آنان مواضع افراد وابسته به حافظ گل بهادر را هدف قرار دادند که همراه با تحریک طالبان پاکستان، مسئول حملات متعدد در پاکستان است.