Photo: @ZeinakhodrAljaz

حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان؛ دست‌کم ۱۶ نفر کشته شده‌اند

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که در حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان، دست‌کم ۱۶ نفر، به‌شمول شماری از جنگ‌جویان حزب‌الله کشته شده‌اند.

رویترز به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشته است که اسرائیل دیروز (چهارشنبه، ۸ حمل) به اهداف مختلفی در جنوب لبنان حمله کرده است.

به گزارش این رسانه، در یکی از این حملات در منطقه‌ی «هبریه» دست‌کم هشت نفر، به‌شمول شماری از جنگ‌جویان حزب‌الله لبنان کشته شده‌اند.

منابع امنیتی لبنان به رویترز گفته‌اند که پنج نفر دیگر در حملات هوایی اسرائیل در روستای مرزی «طیر حرفه» و سه نفر دیگر در یک رستورانت در شهر مرزی «الناقوره» کشته شده‌اند.

حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرده که در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل، ده‌ها موشک را به سمت شهرک مرزی «کریات شمونا» پرتاب کرده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در پی راکت‌پراکنی حزب‌الله، یک شهروند این کشور در «کریات شمونا» کشته شده است.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته‌ی میلادی، درگیری میان حزب‌الله لبنان و نیروهای اسرائیل نیز جریان داشته است.

در این درگیری‌ها تا اکنون ۱۱ نظامی و نُه غیرنظامی در اسرائیل و ۲۴۰ جنگ‌جوی حزب‌الله و حدود ۴۰ غیرنظامی در لبنان کشته شده‌اند‌.

حزب‌الله لبنان می‌گوید که خواستار درگیری تمام‌عیار با اسرائیل نیست، اما تا زمان توقف جنگ در غزه به حملات خود به این کشور ادامه می‌دهد.