ولایت پنجشیر
عکس: شبکه‌های اجتماعی

منابع محلی: نظامیان طالبان از تخلیه‌ی خانه‌های مسکونی در پنجشیر خودداری می‌کنند

منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که نظامیان طالبان از تخلیه‌ی خانه‌های مسکونی در این ولایت خودداری می‌کنند و درخواست باشندگان محل در این مورد را نادیده می‌گیرند.

به‌گفته‌ی منابع، باشندگان ولایت پنجشیر به تازگی در یک برنامه با عنوان «گفتمان شهری»، از استقرار نظامیان طالبان در خانه‌های مسکونی شکایت کرده‌ و خواستار تخلیه‌ی این خانه‌ها شده‌اند.

منابع اما می‌گویند که مولوی امین‌الحق، عضو کمیسیون رسیدگی به شکایات طالبان در پاسخ به باشندگان این ولایت گفته است که نظامیان این گروه از خانه‌هایی که مربوط به اعضا و نیروهای «جبهه مقاومت ملی افغانستان» می‌شود، خارج نمی‌شوند.

او گفته است که استخبارات این گروه خانه‌های اعضای «جبهه مقاومت ملی افغانستان» را تثبیت کرده است و نظامیان این خانه‌ها را تخلیه نمی‌کنند‌.

طبق اظهارات منابع، طالبان خانه‌های اعضای «جبهه مقاومت ملی» را «غنیمت جنگی» می‌دانند و به همین دلیل به تصرف خود درآورده‌اند.

براساس اطلاعات منابع محلی، اکثر پاسگاه‌های طالبان در پنجشیر در خانه‌های مسکونی و میان خانه‌های روستائیان این ولایت ایجاد شده است.

منابع می‌گویند که شماری از خانه‌های اعضای حکومت پیشین که در اختیار این گروه هستند، به‌دلیل «بی‌احتیاطی» نیروهای آنان تخریب شده و چند خانه نیز تا اکنون آتش گرفته است.

تا اکنون از آتش‌سوزی در خانه‌های ظاهر اغبر، سفیر حکومت پیشین در تاجیکستان، فضل‌احمد معنوی، وزیر پیشین عدلیه و کمال‌الدین نظامی، والی پیشین پنجشیر گزارش شده است. این خانه‌ها در تصرف طالبان بودند.

باشندگان ولایت پنجشیر پیش از این نیز خواستار تخلیه‌ی خانه‌های مسکونی این ولایت از سوی نظامیان طالبان شده بودند.