شش افسر ارتش برای فراگیری آموزش‌های نظامی به پاکستان فرستاده شدند

اطلاعات روز: برای نخستین بار شش افسر اردوی ملی برای فراگیری آموزش‌های مسلکی به پاکستان فرستاد شده‌اند. دفتر رسانه‌های سفارت افغانستان در اسلام‌آباد به تازگی با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، این تعداد افسران برای 18 ماه در آکادمی نظامی پاکستان آموزش‌های مسلکی فرامی‌گیرند.

در این خبرنامه به نقل از جانان موسی‌زی، سفیر افغانستان در پاکستان آمده است، ورود این تعداد افسران به پاکستان، اقدام مهمی برای بهبود روابط دو کشور است. به گفته‌ی او، این شش نفر در بخش نظامی از استعدادهای خوبی برخوردار اند.

در 13 سال گذشته نظامیان ارتش برای فراگیری آموزش‌های مسلکی به کشورهای خارجی، از جمله هند، فرستاده شده‌اند؛ اما برای نخستین بار است که افسران ارتش برای فراگیری آموزش‌های نظامی به پاکستان فرستاده می‌شود.

دولت پاکستان همواره از حکومت حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور خواسته بود که نظامیان این کشور را برای فراگیری آموزش‌های مسلکی به اسلام‌آباد بفرستد. خودداری حامد کرزی از فرستادن نظامیان برای فراگیری آموزش‌های مسلکی به پاکستان را ایمل فیضی، سخنگوی کرزی چنین توضیح داده است:

به دو دلیل عمده افسران ارتش برای فراگیری آموزش‌های مسلکی به پاکستان فرستاده نشده بودند: یکی نظامیان افغان به پاکستان اعتماد نداشتند و خودشان حاضر نبودند به آن کشور بروند و دوم این‌که‌ فضای بی‌اعتمادی بر دو کشور حاکم بود.

به گفته‌ی فیضی، حامد کرزی برای اعزام نظامیان افغان در پاکستان برای فراگیری‌ آموزش‌های مسلکی، خواستار اعتمادسازی میان دو کشور بود. گفتنی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور جدید کشور در سفرش به اسلام‌‌آباد‌ این خواست پاکستان را پذیرفت و گفت، دو کشور حتا می‌توانند روی خرید و فروش سلاح به تفاهم برسند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *