Photo: IRNA

حمله به دو مقر نظامی در سیستان و بلوچستان ایران؛ پنج نظامی و پنج مهاجم کشته شدند

رسانه‌های ایران گزارش دادند که در حمله مهاجمان مسلح به دو مقر نظامی در ولایت سیستان و بلوچستان این کشور، پنج نیروی امنیتی و پنج مهاجم مسلح کشته شده‌اند.

به گفته‌ی مقام‌های ایرانی، گروه جیش‌العدل شب گذشته (چهارشنبه، ۱۵ حمله) به دو مقر نظامی در شهرستان‌های راسک و چابهار در ولایت سیستان و بلوچستان حمله کرده‌ است.

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار/ والی سیستان و بلوچستان گفته است که این حمله حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا در خبری که بامداد امروز منتشر کرده، به نقل از میراحمدی، معاون امنیتی وزیر داخله نوشته است که عملیات همزمان «تروریست‌ها» در چابهار و راسک با مقابله نیروهای امنیتی و انتظامی با شکست مواجه شده است.

امیراحمدی گفته است که گفته است که «چهار تروریست» در محاصره نیروهای امنیتی هستند و یک شهروند چابهاری به گروگان گرفته شده است.

او افزوده است که در راسک «تروریست‌ها» به طور «صددرصد به شکست کامل رسیدند».

به گفته او، در چابهار نیز سه فرد مسلح که قصد ورود به دریابانی را داشتند، هر سه کشته شدند و عملیات تقریبا در حوزه دریایانی خاتمه یافته است.

خبرگزاری ایرنا در خبر تکمیلی که دقایق قبل در کانال تلگرام خود منتشر کرده، نوشته است که پنج مهاجم و پنج نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

طبق این گزارش، یک سرباز، یک پاسدار و یک بسیجی و دو مأمور انتظامی از کشته شده‌های این حمله هستند.

به گفته مقام‌های ایرانی گروه جیش‌العدل حملات دیشب را انجام داده است.

این گروه پیش از این هم علیه نظامیان ایرانی در سیستان و بلوچستان حملات مرگبار انجام داده است.

جیش‌العدل، یک گروه اسلام‌گرای مسلح سنی‌مذهب مخالف دولت ایران است.

این گروه می‌گوید برای دفاع از حقوق سنی‌ها در ایران می‌جنگد.

دولت ایران، جیش العدل را گروه تروریستی وابسته به اسرائیل می‌خواند.