رییس جمهور در نشست مونیخ شرکت کرد

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیروز در رأس یک هیأت عالی‌رتبه‌ی دولتی برای اشتراک در 51 نشست امنیتی مونیخ، عازم این شهر آلمان شد. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، رییس جمهور در جریان این سفر رسمی سه روزه، دیدگاه افغانستان را در رابطه به مسایل امنیتی بیان می‌کند.

حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی و صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه در این سفر رییس جمهور را همراهی می‌کنند. نشست بين‌المللى امنيتى مونيخ دیروز در شهر مونيخ آلمان آغاز شد و تا دو روز دیگر ادامه می‌یابد. در اين نشست جو بايدن، معاون رييس جمهور امريکا‌، جينز استولتنبرگ، فرمانده ناتو و مقام‌های ديگر جهان اشتراک می‌‌کنند.

نشست مونیخ در سال ١٩٦٢ توسط ادوارد هاینریش فن کلایست‌، ناشر آلمانی و از مخالفان حکومت هیتلر در زمان جنگ دوم جهانی، پایه‌گذاری شد تا از طریق گفت‌وگو و تبادل نظر کارشناسان و صاحب نظران، به ویژه از کشورهای غربی، به پیش‌برد صلح جهانی کمک کند. در این نشست نمایندگان کشورهای دیگر نیز دعوت می‌شوند.

این نهاد ابتدا زیر نام «کنفرانس امنیتی بین‌المللی» فعالیت داشت و سپس نام اجلاس امنیتی مونیخ به آن گذاشته شد. در همین حال، شماری از کارشناسان می‌گویند، رییس جمهور در این سفر با سران جهانی در مورد تهدیدهای امنیتی گفت‌و‌گو می‌کند و تلاش خواهد کرد تا حمایت آنان را برای تجهیز نیروهای امنیتی جلب نماید.