Photo: odkb-csto.org

سازمان پیمان امنیت‌جمعی: از افغانستان صلح‌آمیز و عاری از تروریسم حمایت می‌کنیم

ایمانقلی تاسماگامبتوف، دبیرکل سازمان پیمان امنیت‌جمعی در دیدار با رزا اوتنبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و رئیس یوناما گفته است که کشورهای این سازمان از افغانستان مستقل، متحد، صلح آمیز و عاری از تروریسم، جنگ و مواد مخدر حمایت می‌کند‌.

بر اساس اعلامیه‌ی سازمان پیمان امنیت جمعی، این دیدار دیروز (سه‌شنبه، ۲۱ حمل) در مقر این سازمان در مسکو انجام شده است.

خانم اوتنبایوا در این دیدار در مورد همکاری بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد در راستای صلح و ثبات در منطقه و ادغام مجدد افغا‌نستان به جامعه‌ی بین‌المللی معلومات داده است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین مشاهدات خود را در مورد توسعه‌ی سیاسی در داخل افغانستان با دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی به اشتراک گذاشته است.

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در این دیدار تأکید کرده است که کشورهای عضو این سازمان خواستار تبدیل‌شدن افغانستان به یک کشور متحد، صلح‌آمیز، عاری از تروریسم، جنگ و مواد مخدر هستند.

سازمان پیمان امنیت جمعی پیش از این نیز بارها نگرانی خود را در مورد حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز کرده بود و خواستار مبارزه با تروریسم در این کشور شده بود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در سفر به مسکو همچنین با سرگئی لبیدف، دبیرکل سازمان «کشورهای مستقل مشترک المنافع» دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دوطرف در این دیدار در مورد همکاری بیشتر در راستای حل مشکلات مشترک و حفظ تماس‌ها در مورد مسائل جهان، تأکید کرده‌اند.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) تا اکنون در مورد این دیدارها و سفر خانم اوتنبایوا به مسکو، معلوماتی ارائه نکرده است.