رییس ستاد نیروهای مسلح ایران: عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته است عملیات این کشور علیه اسرائیل خاتمه یافته است. او در عین حال هشدار داده است که اگر اسرائیل عملیات دیگری را انجام دهد، پاسخ ایران گسترده‌تر خواهد بود.

باقری گفته است که عملیات ایران در حد تنبیه بود و این کشور قصدی برای ادامه‌ی حمله به اسرائیل ندارد.

او افزوده است: «ما این عملیات را منتج به نتیجه‌ی کامل می‌دانیم و …از نظر ما خاتمه یافته است.»

رییس ستاد کل نیروهای مسلح هشدار داده است: «چنانچه رژیم صهیونیستی عملیات دیگری را انجام دهد، پاسخ ما گسترده‌تر خواهد بود.»

او گفته است که نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

این نظامی ارشد ایران گفته است که این کشور به امریکا پیام فرستاده که اگر با اسرائیل همکاری کند، پایگاه‌هایش امنیت نخواهد داشت.

سپاه پاسداران ایران شب گذشته حملات تلافی‌جویانه‌ی پهپادی و موشکی را تحت عنوان عملیات وعده‌ی صادق علیه اسرائیل انجام داده است.

اسرائیل می‌گوید که «۹۹ درصد» موشک‌ها و پهپادهای ایران را سرنگون کرده است.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران گفته است ایران عملیات محدود با اهداف دقیق را انجام داده است.

او گفته است: «اهداف خیلی دقیق بود و ما یک عملیات محدود انجام دادیم؛ در حد و اندازه‌ی شرارت‌هایی که رژیم صهیونیستی انجام داده بود.»

او گفته است که عملیات ایران با موفقیتی بیش از حد انتظار انجام شد. فرمانده سپاه پاسداران گفته است: «تا این لحظه اطلاعات ما روی تمام اصابت‌ها کامل نیست اما آن بخشی از اصابت‌هایی که گزارش‌های دقیق، مستند و میدانی داریم نشان‌دهنده‌ی آن است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است.»

سلامی هشدار داده است اگر اسرائیل در هر نقطه‌ای به منافع و دارایی‌ها، شخصیت‌ها و شهروندان ایران حمله کند، «از مبدأ جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم متقابل قرار خواهد گرفت».

مقام‌های اسرائیل مقابله با حملات ایران را موفقیت‌آمیز می‌خوانند و می‌گویند که آماده‌ی هر سناریو هستند.