Photo: Social Media

طالبان: سیلاب در روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را گرفته است

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان که اکنون تحت کنترل طالبان فعالیت می‌کند، می‌گوید که در پی بارندگی شدید و سرازیرشدن سیلاب در روز‌های اخیر در کشور، ۳۳ نفر جان باخته‌اند و ۲۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

جانان سایق، سخن‌گوی این وزارت امروز (یک‌شنبه، ۲۶ حمل) در یک نشست خبری در کابل این آمار را اعلام کرد.

او افزود که این افراد در ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیا، پکتیکا، لوگر، لغمان و هرات براثر بارندگی و سیلاب جان باخته‌ یا زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان گفت براثر این سیلاب‌ها ۶۰۶ خانه، هزار و ۹۵۰ جریب زمین زراعتی و ۸۵ کیلومتر سرک تخریب شده‌‌ است.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان، براثر این سیلاب‌ها ۲۰۰ رأس مواشی نیز تلف و بیش از هزار خانواده متضرر شده‌اند.

ولایت‌های مختلف کشور از روز جمعه به این‌سو شاهد بارش باران و سرازیرشدن سیلاب بوده‌اند.

این سیلاب‌ها علاوه بر این‌که تلفات جانی و خسارات مالی داشته است، باعث مسدودشدن راه‌های مواصلاتی در شماری از ولایت‌های کشور نیز شده است.

بارندگی شدید و سرازیرشدن سیلاب پیش از این نیز در کشور جان شماری از شهروندان را گرفته است.

در ماه حوت نیز وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان اعلام کرده بود که براثر بارش برف و باران و سردی هوا، ۶۰ نفر در کشور جان باخته‌اند.