گروهی از عاملان تجاوز بر زنان و قتل کودکان بازداشت شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که گروهی از عاملان تجاوز جنسی بر زنان و قتل کودکان در چند عملیات جداگانه از سه ولایت بازداشت شدند. به گفته‌ی مسئولان این وزارت، بازداشت شدگان از ولایت‌های فاریاب، تخار و قندوز اند و به زودی پرونده‌های آنان به دادستانی ارسال می‌شود.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله دیروز به گروه‌های جنایت‌کار در کشور هشدار داد، در حال حاضر نیروهای پولیس در صدد از بین بردن چنین گروه‌ها در کابل و ولایت‌ها اند. او افزود، نیروهای پولیس از جنایت این گروه‌‌ها چشم‌پوشی نخواهند کرد و با آنان مطابق قانون برخورد می‌‌کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که در چند هفته‌ی گذشته چند تجاوز جنسی بر زنان و کودکان در برخی از ولایت‌های کشور صورت گرفته است. دو هفته پیش افراد ناشناس در ولایت فاریاب بر یک کودک تجاوز جنسی گروهی کردند و سپس این کودک را به گونه‌ی بی‌رحمانه به قتل رساندند.

هم‌چنان به تازگی تعدادی از افراد بر یک دختر جوان در ولایت تخار تجاوز جنسی کرده و سپس وی را کشته‌اند. از سوی دیگر، هفته‌ی گذشته یک مرد در ولایت هرات در غرب کشور شرم‌گاه خانمش را با چاقو برید. این مسئله باعث نگرانی نهادهای مدافع حقوق زن، فعالان مدنی و شهروندان شده‌ است.

موسی محمودی، رییس اجرایی کمیسیون مستقل حقوق بشر دیروز گفت، نیروهای امنیتی و نهادهای عدلی و قضایی در برابر عاملان تجاوز جسنی و قتل زنان و کودکان سکوت اختیار نکنند. او تأمین امنیت شهروندان، به‌ویژه زنان، را از وظایف نیروهای امنیتی خواند و گفت، باید این نیروها جلو‌ چنین رویدادها را بگیرند.