ریاست اجرایی: 17 عضو باقی‌مانده‌ی کابینه مشخص شده‌اند

اطلاعات روز: محمداشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدلله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی روی انتخاب 17 عضو باقی‌مانده‌ی کابینه توافق کرده‌اند. جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرایی دیروز با بیان این مطلب گفت، تمام مراحل، از جمله بررسی اسناد تحصیلی و تابعیت دوگانه‌‌ی‌ نامزدوزیران، تکمیل شده‌ است.

او در مورد نام این نامزدوزیران چیزی نگفت، ولی تأکید کرد، برخی از آنان پیش‌تر از سوی نمایندگان مجلس رای اعتماد دریافت نکردند و این بار برای وزارت‌های دیگر معرفی می‌شوند. فیصل گفت که 17 نامزدوزیر کابینه پس از بازگشایی مجلس نمایندگان، برای کسب رای اعتماد به این مجلس معرفی می‌شوند.

ولی او در مورد این‌که چه تعداد از این نامزدوزیران زن هستند‌ نیز معلومات نداد. اعضای مجلس پیش‌تر از میان 19 نامزدوزیر، به هشت تن آنان رای اعتماد دادند. نامزدان وزارت‌های خارجه، داخله، مهاجرین، صحت عامه، مالیه، معادن، حج و اوقاف و انکشاف دهات و ریاست عمومی امنیت ملی مورد تأیید مجلس قرار گرفتند.

اما نامزدان وزارت‌های دفاع، تجارت و صنایع، مخابرات، فواید عامه، ترانسپورت، تحصیلات عالی، معارف، اقتصاد، انرژی و آب و سرحدات و قبایل از مجلس رد شدند. نمایندگان مجلس پس از پایان رای‌گیری برای دادن رای اعتماد به این نامزدوزیران، برای 45 روز به رخصتی زمستانی رفتند و این رخصتی به تاریخ ١٥ حوت پایان می‌یابد.