توافق افغانستان و اردن روی طرح جدیدِ مبارزه با تروریسم

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی دیروز در یک گفت‌و‌گوی تیلفونی با ملک عبدالله، پادشاه اردن، برای مبارزه با تروریسم روی یک طرح جدید بحث کرده است. بر اساس این طرح، علمای کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم بسیح خواهند شد. رییس جمهور گفت، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی نیاز دارند تا در راستای مبارزه‌ی مشترک با تروریسم، گام‌های جدی بردارند و علمای کشورهای اسلامی برای انعکاس تصویر واقعی اسلام و مبارزه‌ی مؤثر با تروریسم، بسیج شوند.

اشرف غنی تأکید کرد، در سخنرانی خود در پنجاه‌و‌یکمین نشست امنیتی مونیخ، در مورد ضرورت اتحاد و هم‌گرایی در سطح منطقه و جهان برای مبارزه با تروریسم تأکید کرده است. طرح تازه‌ی اشرف غنی برای مبارزه با تروریسم مبنی بر بسیج علمای اسلامی، مورد تأیید پادشاه اردن قرار گرفته است.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، پادشاه اردن در این گفت‌و‌گوی تیلفونی گفت، افغانستان نسبت به هر کشور دیگر بیش‌تر از ناحیه‌ی تروریسم رنج برده است و وظیفه‌ی شرعی و وجدانی ماست تا در امر مبارزه با تروریسم بسیج شویم.

او طرح رییس جمهور غنی را به خاطر بسیج علمای جهان اسلام برای مبارزه با تروریسم مهم خواند و گفت که از این طرح حمایت می‌کند. در اخیر رییس جمهور و پادشاه اردن موافقت کردند تا هیأتی از افغانستان به منظور پی‌گیری و تطبیق فیصله‌های یاد شده به‌زودی عازم اردن شود.