14 پولیس در ارتباط به حمله بر فرماندهی پولیس لوگر بازداشت شدند

مسئولان فرماندهی پولیس لوگر اعلام کردند، پس از حمله‌ی مسلحانه‌ی روز سه‌شنبه بر این فرماندهی، چهارده پولیس بازداشت شده و پرونده‌های‌شان به دادستانی فرستاده خواهند شد. عبدالحکیم اسحق‌زی، فرمانده پولیس لوگر دیروز گفت، برخی از این افراد به جرم غفلت در وظیفه‌‌ مجازات می‌شوند: «نزد ما افرادی تحت نظارت اند که در همین روز نوکریوال بودند و در وظیفه‌ی خود غفلت کرده‌اند و فردی که غفلت وظیفه‌ای هم بکند، باید مجازات شود تا در آینده برای دیگران عبرت شود و همچون موضوع تکرار نگردد. اکنون چهارده تن نزد ما بندی اند و ممکن است که امروز ما دوسیه‌های‌شان را به دادستانی نظامی ولایت لوگر محول کنیم».

اسحق‌زی افزود، شماری از این افراد، متهم به دست داشتن در این واقعه هستند؛ اما نتیجه‌ی نهایی بعد از تکمیل شدن روند بررسی اعلام خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، شماری از طالبان مسلح در حمله‌ی روز سه‌شنبه بر فرماندهی پولیس لوگر، بیست و دو تن از نیرو های امنیتی را کشتند و هفت تن دیگر‌شان را زخمی نمودند.

حدود پنج ماه قبل نیز یک حمله‌کننده‌ی انتحاری مواد انفجاری همراهش را در داخل فرماندهی پولیس لوگر منفجر کرد و بر اثر آن هشت تن از نیروهای پولیس محلی کشته و شمار‌ دیگر‌ی زخمی شدند. در کنار این ولایت، مخالفان مسلح حکومت، فرماندهی ولایت‌های قندوز، قندهار و کابل را نیز هدف قرار داده‌اند.

در همین حال، کارشناسان می‌گویند، وزارت داخله روند اساسی‌ای برای استخدام پولیس ندارد. به گفته‌ی آنان، مخالفان مسلح از این حالت نفع می‌برند و افراد خود را در این ارگان‌ها جابه‌جا می‌کنند تا بتوانند با انجام همچون حملات، ارگان‌های امنیتی کشور را ضعیف جلوه بدهند.

فقیرمحمد فقیر، وزیر سابق وزارت داخله گفت، نیاز است تا در ارگان‌های امنیتی اصلاحات اساسی صورت بگیرند و آغاز آن‌هم باید از مرکز باشد. او افزود، ارگان‌های امنیتی باید در استخدام پولیس و افسران اردو توجه کنند و هنگام تقرر، از آنان ضمانت قوی بگیرند. (رادیو آزادی)